۳۱۴ واحدصنفی متخلف در زنجان شناسایی شده است/بازرسی ۳۴۰ واحدصنفی
۳۱۴ واحدصنفی متخلف در زنجان شناسایی شده است/بازرسی ۳۴۰ واحدصنفی

مرتضی ممیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت و بازرسی تعزیرات حکومتی استان زنجان همزمان با سراسر کشور برای ایام نوروز از ۲۸ بهمن ماه شروع شد، افزود: در این طرح تا ۱۳ فروردین ماه سالجاری ۳۴۰ بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان انجام گرفته است. وی اظهار کرد: در اجرای […]

مرتضی ممیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت و بازرسی تعزیرات حکومتی استان زنجان همزمان با سراسر کشور برای ایام نوروز از ۲۸ بهمن ماه شروع شد، افزود: در این طرح تا ۱۳ فروردین ماه سالجاری ۳۴۰ بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح نظارت و بازرسی عید نوروز ۷۵ اکیپ فعالیت لازم را داشته و بازرسین تعزیرات حکومتی به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت  لازم را می کردند. 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: در راستای نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان تعداد ۳۱۴واحد صنفی متخلف شناسایی و ۳۳۰ پرونده تشکیل شده است. 

ممیزی تاکید کرد: از ۲۸ بهمن ماه تا ۱۳ فروردین ماه که بازرسی ها شروع شده ۲۳۶ میلیون ریال میزان محکومیت پرونده های مختومه بوده است.

وی افزود: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه است واین اداره در سه حوزه وظایف خود را انجام می دهد.

ممیزی رسیدگی به تخلفات اعم از گران فروشی، کم فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف کنندگان انجام می شود را از جمله وظایف این اداره ذکر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه اداره صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را دارد، گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون، تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی و اعمال مجازات را دارد.