مردم اردبیل از رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه«بالغلوچای» پرهیز کنند
مردم اردبیل از رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه«بالغلوچای» پرهیز کنند

بهروز محبی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: ماهی قرمز چرخه زیست‌محیطی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها را مختل می‌کند و انتظار می‌رود شهروندان از انتقال آن به رودخانه بالغلوچای خودداری کنند. وی افزود: جهت جمع‌آوری ماهی قرمز عید و سبزه‌های نوروزی در ۱۴ مکان ایستگاه‌هایی تعبیه شده که شهروندان می‌توانند ماهی خود را تحویل نیروهای […]

بهروز محبی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: ماهی قرمز چرخه زیست‌محیطی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها را مختل می‌کند و انتظار می‌رود شهروندان از انتقال آن به رودخانه بالغلوچای خودداری کنند.

وی افزود: جهت جمع‌آوری ماهی قرمز عید و سبزه‌های نوروزی در ۱۴ مکان ایستگاه‌هایی تعبیه شده که شهروندان می‌توانند ماهی خود را تحویل نیروهای شهرداری دهند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل همچنین به توزیع کیسه‌زباله در روز طبیعت اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند بعد از گشت‌وگذار و تحویل کیسه‌زباله پر شده در قرعه‌کشی به کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس شرکت کنند.

محبی با بیان اینکه برندگان در روز ۲۲ فرودین ماه همزمان با اختتامیه جشنواره هفت سین معرفی می شوند، افزود: با هدف فرهنگ‌سازی جلوگیری از ریختن زباله به طبیعت در عین حال بسته‌های لوازم‌التحریر به کودکانی که زباله‌های خود را تحویل دهند، اعطا خواهد شد.

وی در خصوص برنامه شهرداری اردبیل برای ماهیان قرمز جمع‌آوری‌شده اضافه کرد: ماهیان قرمز جمع آوری شده به متقاضیان بخش خصوصی مجدداً واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تأکید کرد: سبزه‌های نوروزی جمع‌آوری‌شده نیز در واحد گلخانه این مجموعه به کود عالی تبدیل می‌شود.