طرح نوروزگاه به کانون  فرهنگی اجتماعی نوروز تبدیل شد
طرح نوروزگاه به کانون  فرهنگی اجتماعی نوروز تبدیل شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی حاجی شیزری بعدازظهر پنج‌شنبه در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور شعار «نوروز ۹۶، نوروزی متفاوت» را برای تعطیلات امسال انتخاب کرد و مجموعه برنامه‌ها در قالب طرح نوروزگاه توانست رنگ و بوی متفاوتی به نوروز امسال […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی حاجی شیزری بعدازظهر پنج‌شنبه در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور شعار «نوروز ۹۶، نوروزی متفاوت» را برای تعطیلات امسال انتخاب کرد و مجموعه برنامه‌ها در قالب طرح نوروزگاه توانست رنگ و بوی متفاوتی به نوروز امسال ببخشد.

وی افزود: نوروزگاه علاوه بر احیای آیین باستانی نوروز توانست در معرفی آداب‌ورسوم استان‌ها به نسل‌های جدید موفق عمل کند که با استقبال مردم نیز مواجه شده است.

ناظر عالی ستاد اجرایی خدمات سفر کشور تأکید کرد: امسال به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور ۴۰ تمبر گردشگری از جاذبه‌ها منتشر شده که هشت مورد از آن در حوزه صنایع‌دستی است.

حاجی شیزری با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ میلیون سفر نوروزی در سطح کشور به ثبت رسیده است، اضافه کرد: نوروز جشن بزرگ و در واقع کارناوال بزرگی است که حجم انبوهی از سفرها در آن به ثبت می‌رسد.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور تعامل سایر دستگاه‌ها با میراث فرهنگی را در برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها مطلوب خواند و افزود: در خود استان اردبیل نیز تعامل مطلوبی مشاهده می‌شود.

وی تأکید کرد: افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل و افزایش ورودی مسافر نشان می‌دهد استان اردبیل توانسته جاذبه‌های گردشگری خود را معرفی کند.

حاجی شیزری همچنین به وضعیت مطلوب خدمات ارائه شده در شهر گردشگری سرعین اشاره کرد و افزود: هر چند تأسیسات گردشگری این شهر نوظهور است اما جهش قابل توجه دارد.