به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسناف امیرعلی مسیبی اظهار کرد: از سال ۹۰ ‌جایزه صادراتی از ردیف بودجه حذف و بودجه‌ای بابت پرداخت یارانه‌های صادراتی در رابطه صادرات کالاها و خدمات پرداخت نشده است. علاوه ‌بر پرداخت نشدن یارانه صادراتی برای صادرات کالاها و خدمات، جایزه صادراتی برای اعزام و پذیرش هیئت‌های […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسناف امیرعلی مسیبی اظهار کرد: از سال ۹۰ ‌جایزه صادراتی از ردیف بودجه حذف و بودجه‌ای بابت پرداخت یارانه‌های صادراتی در رابطه صادرات کالاها و خدمات پرداخت نشده است. علاوه ‌بر پرداخت نشدن یارانه صادراتی برای صادرات کالاها و خدمات، جایزه صادراتی برای اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و یا حضور در نمایشگاه‌ها نیز حذف شده است و یارانه‌ای در این ارتباط پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که صادرکنندگان با آن مواجه هستند، تصریح کرد: صادرکنندگان در پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده و بازگشت از پول به سیستم‌ بانکی و با مشکلاتی از قبیل مسائل مرتبط با تامین‌اجتماعی در بحث رانندگان حمل‌کننده کالا به خارج از کشور مواجه هستند.

مسیبی یادآور شد: هر چند به صادرکنندگان یارانه صادراتی اعطا نمی‌شود ولی اقداماتی از قبیل کاهش کالاهای ممنوعه صادراتی و یا کاهش عوارض صادرات کالا و خدمات و یا تسهیلات و تشویقات استانی برای صادرکنندگان در نظر گرفته می‌شود.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با اشاره به وضعیت صادراتی استان، خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال صادرات استان نسبت به سال گذشته ۱۱۳ درصد از نظر وزنی و ۷۳ درصد از نظر ارزشی افزایش یافته است، به طوری که در این ۱۰ ماه ۲۷۲ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: آنچه که برای صادرات استان برای کل سال پیش‌بینی شده بود ۳۳۰ میلیون دلار بود که در ۱۰ ماه ۹۹ درصد آن محقق شده و صادرات استان در وضعیت مطلوبی است.