اقامت ۹۲۰۰۰ نفر در مراکز اقامتی استان تا ۵ فروردین/ افزایش ۱۳ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان
اقامت ۹۲۰۰۰ نفر در مراکز اقامتی استان تا ۵ فروردین/ افزایش ۱۳ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اقامت بالغ بر ۹۲ هزار نفر گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تا روز پنج فروردین در مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی خبر داد. به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این مطلب گفت: استان آذربایجان شرقی درسال جدید، شاهد حجم قابل توجهی از […]

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اقامت بالغ بر ۹۲ هزار نفر گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تا روز پنج فروردین در مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این مطلب گفت: استان آذربایجان شرقی درسال جدید، شاهد حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی بوده است و اقامت مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی افزایش یافته است؛ بطوریکه از ۲۵ اسفند الی ۵ فروردین ۹۶، مراکز اقامتی استان پذیرای نود و یک هزار و هفتصد و هشتاد و دو گردشگر بوده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی افزود: همچنین در طول ایام نوروز بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی استان نیز، با استقبال چشمگیری روبرو شده،  ۶۳هزار و ۷۶۷ بازدید از موزه های تحت نظارتی میراث فرهنگی استان، از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ثبت شده است، این استقبال نسبت به آمار نوروز سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به اماکن پر بازدید استان، بیان کرد: کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار و موزه آذربایجان همچنان در صدر پر بازدید ترین اماکن تاریخی و موزه‌های  استان قرار دارند، کلیسای سنت استپانوس با ۱۳ هزار و ۳۹۲ نفر بازدید بیشترین آمار بازدید را تا روز پنجم فروردین  به خود اختصاص داده است و همچنین موزه قاجار با شش هزار و ۱۶۸ نفر بازدید، در دو روز گذشته با افزایش بازدیدکنندگان خود رتبه خود را ارتقا داده و دومین مکان پر بازدید اعلام شده است.
آبدار افزود: طبق آمار کلی، کمیته آمار و اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی، در مجموع از اماکن تاریخی، فرهنگی، تفریحی، طبیعی و توریستی استان، تعداد ۴۹۸ هزار و ۸۱۵ نفر بازدید کرده اند.
وی اظهار کرد: آمار تردد در محور های مواصلاتی استان نیز با پنج میلیون و ۹۲۰ هزار و ۱۳۹ خودرو نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.