ایستگاههای سلامت نوروزی آذربایجان غربی افزایش یافت
ایستگاههای سلامت نوروزی آذربایجان غربی افزایش یافت

باقر بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایستگاه های سلامت نوروزی سال گذشته در ورودی شهرهای ارومیه، خوی، بوکان و تکاب ایجاد شده بود افزود: امسال تعداد ۹ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار سلامت نوروزی در استا ایجاد شده است. وی ادامه داد: ایستگاههای سلامت نوروزی با هدف انجام معاینات اولیه، کنترل […]

باقر بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایستگاه های سلامت نوروزی سال گذشته در ورودی شهرهای ارومیه، خوی، بوکان و تکاب ایجاد شده بود افزود: امسال تعداد ۹ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار سلامت نوروزی در استا ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ایستگاههای سلامت نوروزی با هدف انجام معاینات اولیه، کنترل فشار خون، رسیدگی سریع به مصدومین سوانح و تصادفات و ارائه خدمات اولیه درمانی و اورژانسی از ۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین ماه در مبادی ورودی از طرف مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه ایجاد شده اند.

بهرامی اظهارداشت: در این طرح تعداد ١١۴ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیش از ۴۷۸ نفر ازکارشناسان اورژانس ۱۱۵ آذربایجان غربی آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: ایستگاه های سلامت نوروزی در محور ارومیه – تبریز، محور خوی – سلماس، محور خوی – ایوغلی، محور بوکان – میاندوآب، پلیس راه میاندوآب – مهاباد، محور میاندوآب – ملکان، محور مهاباد – بوکان جاده برهان، محور تکاب – شاهین دژ و ورودی پیرانشهر میدان قرآن برپا شده است.

بهرامی اضافه کرد:ایستگاه های سلامت به منظور رسیدگی به مشکلات افرادی که دارای بیماری خاص هستند، امکانات درمانی و دو تخت برای بستری موقت تدارک دیده شده است و در صورت عدم بهبود در این ایستگاه ها بیماران با آمبولانس به مراکز درمانی سطح استان منتقل خواهند شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی یاد آور شد: توزیع پمفلت آموزشی بین مسافران نوروزی و نصب بنر از دیگر برنامه های اورژانس ۱۱۵ آذربایجان غربی در طرح امداد نوروزی است.