۱۶۰۰۰مسافر ایرانی از مرز بیله سوار خارج شدند/ رشد تردد در جاده ها
۱۶۰۰۰مسافر ایرانی از مرز بیله سوار خارج شدند/ رشد تردد در جاده ها

علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است. وی با بیان اینکه ورودی گردشگران خارجی با شش هزار و ۶۱۸ نفر با افت ۲۵ درصدی مواجه است، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ماه گذشته تا چهارم فرودین ماه سال جاری ورود […]

علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ورودی گردشگران خارجی با شش هزار و ۶۱۸ نفر با افت ۲۵ درصدی مواجه است، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ماه گذشته تا چهارم فرودین ماه سال جاری ورود خودرو به استان با رشد ۱۰.۲ درصدی همراه است.

وی با بیان اینکه میزان خودرو ورودی در این ایام ۲۱۸ هزار و ۷۲۷ دستگاه است، اضافه کرد: در سال گذشته در مدت مشابه میزان تردد ۱۷۸ هزار و ۵۹۰ دستگاه محاسبه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به رشد ۱۷.۱ درصدی محور آستارا- اردبیل و رشد ۱۴.۴ درصدی محور اردبیل- آستارا اشاره کرد و گفت: در محور سرچم- اردبیل تردد خودرو رشد ۲۰.۲ درصد و در محور اردبیل – سرچم  رشد ۳۲.۷ درصدی مشاهده می‌شود.

رحمتی با تأکید به اینکه تردد نیر- سراب با ۲۷ درصد رشد و سراب نیر با ۱۰.۷ درصد رشد همراه است، ادامه داد: در محور مشگین شهر – اهر رشد ۳۵ درصدی تردد و در محور اهر- مشگین شهر نیز رشد ۱۹ درصدی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در اصلاندوز – کلیبر رشد ۱۲.۳ درصدی تردد و در کلیبر- اصلاندوز رشد ۳.۱ درصدی تردد را شاهد هستیم و در مقابل در محور خلخال- اسلام رشد ۱۰۹ درصدی به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأکید کرد: تنها محوری که با افت تردد مواجه است، محور اسالم – خلخال است که در مدت زمان ذکر شده ۵۸ درصد افت تردد دارد.

وی در خصوص خروجی خودرو از استان افزود: خروجی خودرو از استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فرودین ماه به تعداد ۱۹۱ هزار و ۳۹۶ دستگاه است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۴۰ هزار و ۹۲۱ دستگاه به میزان ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گفته رحمتی در مجموع میزان تردد از محورهای مواصلاتی استان در هفته اول تعطیلات نوروزی ۱۷.۱ درصد افزایش دارد.