ایجاد اشتغال وظیفه کمیته امداد نیست/ خروجی مطلوب مشاغل خانگی
ایجاد اشتغال وظیفه کمیته امداد نیست/ خروجی مطلوب مشاغل خانگی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین دشتی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بررسی طرح‌های سال جاری کمیته امداد جهت اشتغال‌زایی مددجویان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برخی انتظار دارند که کمیته امداد در امر ایجاد واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها ورود داشته باشد که چنین موضوعی وظیفه این نهاد حمایتی نیست. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین دشتی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بررسی طرح‌های سال جاری کمیته امداد جهت اشتغال‌زایی مددجویان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برخی انتظار دارند که کمیته امداد در امر ایجاد واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها ورود داشته باشد که چنین موضوعی وظیفه این نهاد حمایتی نیست.

وی افزود: اقدامی که کمیته امداد برای اشتغال مددجویان انجام داده ارائه تسهیلات مشاغل خانگی است که در خود استان موفق عمل کردیم بطوریکه از قبل دریافت تسهیلات و راه‌اندازی کارگاه‌های فرش‌بافی سال گذشته بیش از هشت هزار مترمربع فرش توسط مددجویان بافته شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تأکید کرد: ارزش این تولیدات بالغ بر چهار میلیارد تومان برآورد شده و به اذعان دستگاه‌های نظارتی در اشتغال خرد کمیته امداد با کمترین انحراف اقدام کرده است.

دشتی افزود: در صورتی که بخش تولید جامعه به درستی ادای وظیفه کند بسیاری از مشکلات اشتغال رفع می‌شود؛ چرا که گروهی از مددجویان شامل افرادی هستند که شغل خود را به دلایل مختلف از دست داده‌اند.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: به عنوان مثال مددجویی داریم که ۴۰ سال خدمت کرده بدون اینکه حتی یک روز سابقه بیمه داشته باشد و امروز به دلیل از کارافتادگی تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان حمایت از سالمندان، از کارافتاده‌ها و زنان سرپرست خانوار را بخشی از اقدامات کمیته امداد عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر ۵۴ هزار نفر مددجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گفته دشتی روند حمایت از مشاغل خرد در سال جاری نیز دنبال می‌شود و امید می‌رود بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مددجویان همکاری بیشتری داشته باشند.