تأثیر محسوس اصلاح زیرساخت راه در توسعه گردشگری مشگین شهر
تأثیر محسوس اصلاح زیرساخت راه در توسعه گردشگری مشگین شهر

میرعلی رحیمی زاد در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در سال گذشته ورودی مسافران از شهر اهر و استان آذربایجان شرقی بیش از ورودی از سمت اردبیل بود که با اجرای بزرگراه اردبیل- مشگین شهر ورودی از سمت اردبیل بهبود یافته است. وی افزود: مطابق وعده پیمانکار این بزرگراه تا پایان سال جاری تکمیل […]

میرعلی رحیمی زاد در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در سال گذشته ورودی مسافران از شهر اهر و استان آذربایجان شرقی بیش از ورودی از سمت اردبیل بود که با اجرای بزرگراه اردبیل- مشگین شهر ورودی از سمت اردبیل بهبود یافته است.

وی افزود: مطابق وعده پیمانکار این بزرگراه تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود و می‌تواند به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه گردشگری این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار مشگین شهر در خصوص آمار مسافران ورودی به این شهرستان افزود: نزدیک به ۷۸ هزار مورد تردد در شهرستان ثبت شده اما میزان شبمانی از ۲۹ اسفندماه سال گذشته  تا پنج فرودین ماه سه هزار و ۷۰۰ نفر است.

به گفته رحیمی زاد شب مانی مسافران به نسبت مدت مشابه با اقامت دو هزار و ۵۰۰ مسافر ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی ظرفیت مراکز اقامتی این شهرستان شامل سه هتل، یک مهمان‌سرا، چهار مدرسه و چهار کمپ را هزار و ۲۱ نفر- شب عنوان کرد و گفت: به‌طور متوسط در هر شبانه روز ۵۰۰ مسافر در مراکز اقامتی شهرستان مشگین شهر اسکان یافتند.

فرماندار مشگین شهر بیشترین بازدید گردشگران را به ترتیب از پل معلق، بقعه شیخ حیدر و آب‌های گرم معدنی برشمرد و گفت: در ورودی و خروجی شهر بروشورهای اطلاع‌رسانی از جاذبه‌ها توزیع می‌شود.

رحیمی زاد با یادآوری تردد و بازدید ۳۰ هزار مسافر در سال گذشته و رشد ۱۴۶ درصدی در این بخش متذکر شد: افزایش زیرساخت‌های اقامتی، بهره‌برداری از سه مجتمع آب‌درمانی و بهبود زیرساخت راه عوامل افزایش گردشگران این شهرستان است.