شهرهای اردبیل فاقد تجهیزات مطالعه و تشخیص ابر است
شهرهای اردبیل فاقد تجهیزات مطالعه و تشخیص ابر است

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز جهانی هواشناسی با عنوان «شناخت ابر» تصریح کرد: ابرها نقش محوری در دیده‌بانی و پیش‌بینی وضع هوا و هشدارهای جوی دارند. وی افزود: ابرها در چرخه آب و چگونگی توزیع جهانی آن نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند و کل سیستم اقلیمی را به حرکت درمی‌آورند. […]

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز جهانی هواشناسی با عنوان «شناخت ابر» تصریح کرد: ابرها نقش محوری در دیده‌بانی و پیش‌بینی وضع هوا و هشدارهای جوی دارند.

وی افزود: ابرها در چرخه آب و چگونگی توزیع جهانی آن نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند و کل سیستم اقلیمی را به حرکت درمی‌آورند.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه شناخت و درک ابر و تأثیرگذاری آن بر اقلیم و تغییرات آن ضروری است، اضافه کرد: هرچند صاحب‌نظر شناخت ابر در استان داریم اما تنها تجهیزات مطالعه مقدار و ارتفاع ابرها در فرودگاه اردبیل دایر است.

به گفته دولتی مهر کمبود اعتبارات مانع از استقرار تجهیزات در سایر دستگاه‌ها شده و این در حالی است که حداقل در هر ۱۰ شهرستان ضروری است یک مورد تجهیزات تشخیص ابر دایر شود.

وی متذکر شد: شناخت ابر موجب می‌شود بتوان به پیش‌بینی شرایط جوی اقدام کرد و با توجه به تغییرات مکرر جوی در استان اردبیل، ضروری است تجهیزات تشخیص ابر در این استان افزایش یابد.