مردم در خصوص عملکرد نمایندگان حساس باشند/پرهیز از آداب غلط در عید
مردم در خصوص عملکرد نمایندگان حساس باشند/پرهیز از آداب غلط در عید

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه اردبیل واگذاری نظارت و تعیین صلاحیت شوراها به نمایندگان را اشتباه در قانون گذاری دانست. وی با اشاره به قانون انتخابات شورا اضافه کرد: واگذاری نظارت و تعیین صلاحیت به نمایندگان مجلس، اشتباه بزرگ […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه اردبیل واگذاری نظارت و تعیین صلاحیت شوراها به نمایندگان را اشتباه در قانون گذاری دانست.

وی با اشاره به قانون انتخابات شورا اضافه کرد: واگذاری نظارت و تعیین صلاحیت به نمایندگان مجلس، اشتباه بزرگ در قانون گذاری است چون برخی از نمایندگان در این عرصه با لحاظ منافع انتخاباتی آینده خودشان تصمیم می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم واگذاری این امور به نهادهای بی طرف تصریح کرد: این سخن لزوما به معنی واگذاری این مسئولیت خطیر به شورای نگهبان نیست، بلکه باید نهادهای بی طرف متصدی این امر خطیر گردند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به نقص قانون، بهترین راه جبران این است که ملت در خصوص عملکرد نمایندگان، نهایت حساسیت را داشته و در صورت تخطی، قضاوت عادلانه در حق نمایندگان داشته باشند.

ترامپ در حال آزمایش ایران است

عاملی همچنین با تبیین فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید در برابر دشمنان ضعف نشان داده شود، متذکر شد: ایشان فرموده اند «جنگ تحمیلی به خاطر این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد، اگر می خواهید دشمنی را از تهاجم منصرف کنید اظهار ضعف نکنید و قوت خود را آشکار کنید. اشتباه بعضی از ما در چالش اقتصادی بزرگی که کشور دچار آن است این بود که در زمینه اقتصادی احساس ضعف شد». و در ملاقات با خبرگان فرمودند «باید در همه زمینه ها از جمله حقوق بشر، تروریسم و جنایات جنگی در مقابل غرب حالت هجومی داشته باشیم».

وی ادامه داد: در سال ۱۹۷۴ میلادی یاسر عرفات برای اولین بار در سازمان ملل حاضر شد در حالی که در یک دست تفنگ و در دست دیگر شاخه زیتون داشت. او دو بار گفت نگذارید شاخه زیتون از دست من بیفتد. روز بعد یکی از سناتورهای آمریکایی گفت «هنگامی که شاخه زیتون را در دست ابوعمار دیدم فهمیدم که تفنگ او نیز فشنگ ندارد».

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حال حاضر ترامپ در حال امتحان و آزمایش ایران با وضع تحریم های جدید است تا عکس العمل ایران را مدنظر قرار دهد، یادآور شد: آنها اخیرا ۱۲ شرکت در سطح دنیا و ۱۳ فرد را به جرم ارتباط با ایران تحریم کردند و منتظر اقدام ایران هستند. هرگونه انفعال در برابر آنها با فزون خواهی، جرات، جسارت و جنایت آنها توام خواهد شد.

وی بیان داشت: اظهار ضعف به دشمن از دو طریق به کشور تزریق می شود؛ اول از طریق رقابت های غلط سیاسی و قصد غلبه سیاسیون از هر طریق ممکن و دوم از جهت مرعوبیت در برابر دشمن و نادیده گرفتن قابلیت ها و توانمندی های داخلی.

پرهیز از آداب و رسوم غلط و هزینه‌بر

عاملی همچنین با دعوت از شهروندان استان اردبیل به اقبال و توجه به عوامل واقعی راحتی اموات مثل صدقات، خیرات، کارهای عام المنفعه و قرائت قرآن از توسعه آداب شکلی در تعزیه اموات نهی کرد.

وی در همین راستا برگزاری چهلم، سالگرد و عید سیاه در نوروز، عید فطر، عید قربان و… را شایسته ندانست و عنوان کرد: نظایر اینگونه آداب و رسوم غلط که موجب انواع هزینه های اضافی است باید از زندگی ما حذف شود.