کشف سه میلیون عدد انواع مواد منفجره در آذربایجان شرقی / دستگیری ۲۵۴ باند حرفه ای سارقان / ۹۹ میلیارد تومان ارزش کشفیات جرایم اقتصادی
کشف سه میلیون عدد انواع مواد منفجره در آذربایجان شرقی / دستگیری ۲۵۴ باند حرفه ای سارقان / ۹۹ میلیارد تومان ارزش کشفیات جرایم اقتصادی

اویاقلیق : سردار محسن حسن‌خانی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال وضعیتی  استثنائی را در حوزه امنیتی داشتیم گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون امنیت همه اجتماعات قانونی از مسابقات ورزشی گرفته ، سفر مسئولان و… به استان به طور کامل تامین شده است. وی ادامه داد : اهداف […]

اویاقلیق : سردار محسن حسن‌خانی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال وضعیتی  استثنائی را در حوزه امنیتی داشتیم گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون امنیت همه اجتماعات قانونی از مسابقات ورزشی گرفته ، سفر مسئولان و… به استان به طور کامل تامین شده است.

وی ادامه داد : اهداف برنامه ریزی شده امسال محقق شده است که نتیجه آن آرامش و امنیت حاکم بر استان است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی  از کاهش پنج درصدی سرقت برای سومین سال متوالی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این استان موفق‌ترین استان در کشف جرم در سطح استان‌های همتراز کشور است به‌طوریکه ۸۵ درصد جرم‌های وقوع کشف شده است.

 

وی اظهار داشت: امسال ۹۷۵ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی استان گرفته شده که ۵۶ درصد آنها منجر به عملیات شد و حضور نیروهای فوریت پلیسی نیز به میانگین ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.

 

کاهش ۱۲ درصدی تلفات رانندگی آذربایجان شرقی

وی  ضمن ارائه آمار ۱۱ ماهه امسال تلفات تصادف استانی را با ۱۲ درصد کاهش اعلام کرد و گفت: در کل ۸۷ نفر تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در استان است که البته کاهش این آما نیز نیازمند همکاری دیگر سازمان های دخیل است .

وی گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو و ۲۸ هزار موتور سیکلت که دارای تخلف بیش از یک میلیون تومان بودند را متوقف کردیم.

حسن‌خانی  با اشاره به افزایش ۵۹ درصدی ریالی کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا مواجه هستیم، ادامه داد: بیش ازیک هزار و ۸۶۰ پرونده در این حوزه تشکیل شده و به‌شدت با موضوع قاچاق کالا که اکثر آنها در زمینه منسوجات بوده است، برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: سالجاری ۵۴ فقره قتل نیز در آذربایجان شرقی رخ داده که با کاهش ۱۷ درصدی همراه است و همه پرونده های مربوطه نیز منجر به کشف شده و در حوزه شرارت و نزاع و درگیری فردی نیز به ترتیب شاهد کاهش ۳۳ و ۴۰ درصدی بوده ایم.

 

۷۰ درصد سارقان سابقه دار هستند

وی همچنین با اشاره به آمار سرقت های انجام گرفته در ۱۱ ماه گذشته گفت : ۲۵۴ باند حرفه ای سارقین با تلاش کاراگاه های زبده استان دستگیر شدند که ۵ هزار و ۲۸۰ نفر تحویل مراجع قضایی شدند.

حسن خانی گفت: متاسفانه ۷۰ درصد این سارقین سابقه دار هستند که این نشان می دهند مجازات های داده شده بازدارنده نبوده و نیاز به بازنگری دارد.

وی اذعان داشت: ۶۸درصد این افراد معتاد بود و ۷۳ درصد آنها را بیکاران تشکیل داده اند.

 

افزایش ۱۰۹ درصدی ارزش ریالی جرایم اقتصادی در استان

وی با بیا ن اینکه در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی شاهد ۱۰۹ درصد افزایش ارزش ریالی بوده ایم که  ارزش کشفیات در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۹۹ میلیارد تومان است.

سردار گفت: اختلاس، رباخواری، زمین‌خواری، تبانی در معاملات دولتی و تسهیلات غیرمجاز بانکی از جمله جرائم اقتصادی مهم کشف شده در استان هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی  اظهار داشت: ۷۷۰ نفر از اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز به استان وارد شده و قصد تردد شده‌اند دستگیر شدند که این اتباع از افغانستان، پاکستان و بنگلادش بودند.

وی افزود: از جمله اقداماتی که برای پیشگیری خطرات ناشی از مواد منفجره تا امروز انجام گرفته است، کشف ۳ میلیون مواد محترقه ، ۱۴۰ کیلو موادی که برای تولید مواد منفجره استفاده می شود و کشف چند کارگاه تولیدی این مواد بود.

وی همچنین گفت:  پلیس مخالفتی با شادی کنترل شده و مناسب مردم در چهارشنبه آخر سال نخواهد داشت زیرا این پدیده یک موضوع اجتماعی است اما برخورد با افرادی که قصد ایجاد مزاحمت برای مردم و ترافیک و آسیب به اموال عمومی دارند جز خطوط قرمز نیروی انتظامی آذربایجان شرقی است ، دستگیر شوند و پایان تعطیلات نوروز مهمان نیروی انتظامی خواهند بود.

وی در انتها از آغاز طرح های ترافیکی و انتظامی ویژه ایام نوروز در یک ماه پیش خبر داد و گفت: پیشگیری از تصادفات و وقوع سرقت اولویت های پلیس استان در این ایام خواهد بود .

این گزارش می افزاید، شعارسال ۹۶ پلیس “آرامش و نشاط بهاری، با قانونمندی و نظم اجتماعی ” است.