معرفی ۲۲۳ پرونده تخلفاتی اصناف بناب به تعزیرات حکومتی
معرفی ۲۲۳ پرونده تخلفاتی اصناف بناب به تعزیرات حکومتی

به گزارش اویاقلیق، سیروس زاهدی فر روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون نظارت شهرستان، افزود: از مجموع پرونده های ارجاعی به تعزیرات حکومتی، تعداد ۱۳۲ فقره منجر به سازش شد و بقیه برای انجام مراحل قانونی احکام مختلفی صادر گردید. وی، ارزش کل پرونده های تخلفاتی بناب را هفت میلیارد و ۸۹۰ […]

به گزارش اویاقلیق، سیروس زاهدی فر روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون نظارت شهرستان، افزود: از مجموع پرونده های ارجاعی به تعزیرات حکومتی، تعداد ۱۳۲ فقره منجر به سازش شد و بقیه برای انجام مراحل قانونی احکام مختلفی صادر گردید.
وی، ارزش کل پرونده های تخلفاتی بناب را هفت میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: در طول این مدت ۸۰۰ مورد بازرسی نیز از نانوایی های شهرستان صورت گرفته که ۹۲ میلیون ریال جریمه شده اند.
زاهدی فر ادامه داد: طی یازده ماه گذشته ۱۹ مورد پرونده کالای قاچاق نیز در شهرستان تشکیل شده است که یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه پرداخت کردند و در اسفند ماه نیز ۱۰ پرونده کالای قاچاق به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
وی با اشاره به اقدام ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب، گفت: به منظور ایجاد تعادل قیمت در بازار ۴۶ تن برنج هندی بین ۴۰ واحد صنفی شهرستان توزیع شده که به قیمت سه هزار و ۸۵۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
زاهدی فر افزود: به زودی ۴۹ تن برنج سفید نیز وارد شهرستان شده و از قرار هر کیلوگرم ۲۷ هزار ریال در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
فرماندار شهرستان بناب نیز در این جلسه، گفت: تلاش دولت این است که تورم را در کشور کنترل کند و یکی از افتخارات این دولت این است که توانسته تورم را در تک رقمی نگه دارد.
ولی الله فرج اللهی با بیان ایکه در روزهای پایانی سال حفظ آرامش و ثبات در بازار لازم و ضروری است، افزود: لازم است اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی با افزایش بازرسی های خود ضمن نظارت دقیق بر بازار بطور دو شیفته بر رعایت قیمت ها و نیز کیفیت کالاها نیز نظارت داشته باشند.
وی، از تأمین مرغ منجمد، برنج و میوه مورد نیاز مردم برای شب عید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت مرغ در بازار بودیم که برای کنترل بازار مرغ به زودی نسبت به عرضه مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۶ هزار تومان اقدام خواهد شد و هرگونه افزایش قیمت مرغ قابل قبول نیست.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره تعاون روستایی بناب نیز در این جلسه ، از توزیع میوه شب عید از روز ۲۴ اسفند ماه جاری در پنج نقطه شهر خبر داد و افزود: ۱۳۵ تن پرتقال وارداتی از مصر و ترکیه و ۶۰ تن سیب بین شهروندان بنابی توزیع خواهد شد.
علی وجدانی ادامه داد: هنوز قیمت میوه شب عید اعلام نشده اما این اداره، توزیع آن را کنترل و نظارت دقیقی بر توزیع خواهد داشت.
شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.