تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک های مردمی است/ خیران در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کنند
تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک های مردمی است/ خیران در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کنند

  به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در جمع شاعران و  مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه دارد عملکرد خود را به مردم گزارش کند، گفت: بخش عمده ای از کمک های مردمی به نیازمندان توسط متدیان جامعه […]

 

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در جمع شاعران و  مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه دارد عملکرد خود را به مردم گزارش کند، گفت: بخش عمده ای از کمک های مردمی به نیازمندان توسط متدیان جامعه انجام می شود و این نهاد امانتدار این کمک ها است.

وی با اشاره به اینکه هرسال ۱۰ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد به اماکن زیارتی اعزام می شوند،خاطرنشان کرد: تاکنون سه کاروان از مددجویان به عتبات عالیات اعزام شده اند که از این تعداد ۸۰ نفر دانشجو بوده اند.

کلامی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با هدف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با شرایط آسان به مددجویان و اقشار آسیب پذیر جامعه راه اندازی شده است،تاکید کرد: صندوق امداد ولایت نمونه ای از بانکداری اسلامی است و مردم و خیران می توانند در این صندوق سپرده گذاری کنند تا برای نیازمندان وام قرض الحسنه اعطا شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه هر ماه چهار میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می شود،افزود: امسال بودجه دولتی کمیته امداد استان ۲۱۷ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان در سرفصل های مختلف برای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای بهترین راه برای خودکفایی و اشتغالزایی برای مددجویان است،تاکید کرد: امسال ۲۰ درصد مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است و سه هزار و ۴۳۰ خانوار به دلیل خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

کلامی بر حفظ عزت و کرامت مددجویان تاکید کرد و افزود: تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک های مردمی است و این کمک ها فقط برای حل مشکلات نیازمندان از جمله در درمان، جهیزیه، وام کارگشایی، اشتغال و مسکن هزینه می شود.

صندوق امداد ولایت،خیران،مستمری،عتبات،مستمری،خودکفایی،کرامت،شاعران،مداحان،کمک های مردمی