آشنایی با تکنیک‌ها از ثمرات برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی پویانمایی
آشنایی با تکنیک‌ها از ثمرات برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی پویانمایی

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کانون پوروش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی، هادی یوسف‌زاده اظهار داشت: این اتفاق فرهنگی با استقبال مدارس و مراکز فرهنگی و هنری روبه رو شده است به طوری که دانش‌آموزان مدارس مختلف برای دیدن این انیمیشن‌ها به کانون مراجعه کرده‌اند. وی افزود: اکران همزمان پویانمایی های جشنواره […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کانون پوروش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی، هادی یوسف‌زاده اظهار داشت: این اتفاق فرهنگی با استقبال مدارس و مراکز فرهنگی و هنری روبه رو شده است به طوری که دانش‌آموزان مدارس مختلف برای دیدن این انیمیشن‌ها به کانون مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: اکران همزمان پویانمایی های جشنواره بین‌المللی انیمیشن در تبریز یکی از انتظارات و تقاضاهای علاقه‌مندان و هنرجویان رشته‌های سینما و انیمیشن بوده و هست، خوشبختانه این امر به همت مسئولان کانون و هماهنگی‌هایی که امسال در استان انجام شد محقق گردید.

یوسف‌زاده اضافه کرد: طبعاً آشنایی با جدیدترین تکنیک‌ها و تبادل تجربه از دیگر ثمرات برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی پویانمایی در تبریز است.

وی همچنین آشنایی با پیشرفت‌های این هنر در ایران بخصوص آشنایی کودکان و نوجوانان با انیمیشن‌های با کیفیت ایرانی را از دیگر دستاوردهای این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نمایش انیمیشن‌ها صبح از ساعت ۹ برای دانش آموزان و با دعوت قبلی انجام می یابد، گفت: بعد از ظهر از ساعت ۱۵ برای علاقه مندان و دانشجویان انیمیشن‌ها نمایش داده می‌شود.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: این فیلم‌ها به صورت مجموعه‌هایی حدودا ۹۰ دقیقه ای پخش می‌شوند.

وی در ادامه در خصوص تاثیر نمایش انیمیشن‌های دهمین جشنواره پویانمایی در تبریز بر فضای فرهنگی هنری استان گفت: این رویداد فرهنگی هنری موج مثبتی در بین علاقه‌مندان پویانمایی در تبریز ایجاد کرده است و از آنجا که در تبریز انیماتورهای خوب و خلاقی هستند که با دیدن این آثار ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه‌ای را می‌توانند ارائه کنند و می توانند با نقد این آثار و با گپ و گفتگو در باره آنها، تجربه ارزشمندی برای ارتقای کیفی آثار خوب کسب کنند.

گفتنی است، پویانمایی‌های دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در بخش‌ مسابقه ایرانی و بخش دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، همزمان با تهران در استان آذربایجان شرقی طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ اسفند ماه سال جاری نمایش داده می‌شود.