دایی در فکر پرسپولیس / بازی پرسپولیس – نفت، برگزار نمیشود؟
دایی در فکر پرسپولیس / بازی پرسپولیس – نفت، برگزار نمیشود؟

اویاقلیق : علی دائی که در دفاع از حق «شخصی»اش، خود را آدم جسوری نشان داده است و جرات افشاء و پیگیری «غش» داوران را داشته، به همان اندازه نیز جسارت و جرات دارد که باز هم بخاطر منافع شخصیی اش، نه تنها از حق خود بگذرد، بلکه روی آن یک لگدهم بزند و بگوید: […]

اویاقلیق : علی دائی که در دفاع از حق «شخصی»اش، خود را آدم جسوری نشان داده است و جرات افشاء و پیگیری «غش» داوران را داشته، به همان اندازه نیز جسارت و جرات دارد که باز هم بخاطر منافع شخصیی اش، نه تنها از حق خود بگذرد، بلکه روی آن یک لگدهم بزند و بگوید: گور پدر حق؛ منفعت بزرگ را بچسب!!

یادمان هست که در نیم فصل اول که تیم نفت یکه تاز شده بود و به اصطلاح از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه بود و در بالای جدول، جا خوش کرده بود، علی دائی را بر آن داشت تا به «غش» داور به نفع پرسپولیس،در بازی نفت – پرسپولیس، اعتراض کند و داد و بیداد به راه اندازد که چرا داور بنفع پرسپولیس غش کرده و این غش را نمیتوان بحساب اشتباه داوری گذاشت!
البته از جسارت ایشان بودکه در مقابل تیم محبوبش ایستاد و از حق خود و تیم نفت دفاع کرد!
ما نیز ازدفاعیه او سخت برخود بالیدیم و از افشاهای جناب ایشان درخصوص ناداوریهای مستدام بنفع پرسپولیس و همسوئی با مسولان تیم اول آذربایجان، فخر فروشی کردیم!
اعتراضهای ایشان ادامه داشت تااینکه دو اتفاق پیش آمده باعث شد که ما باز هم شرمنده شویم:
۱- نفت تهران با امتیاز از دست دادنها، در نیم فصل دوم، از کورس سهمیه و غیره عقب افتاد و آرزوهای سرمربی برای کسب سهمیه باد فناشد!
۲- زمزمه هائی برای رفتن کیروش و جانشینی برانکو، شنیده شد که در آنصورت، پرسپولیس تیم محبوب دائی نیاز به سرمربی پیدا میکرد!
دو اتفاق بالا باعث شدکه سرمربی نفت از خیر، دفاع از حق خود و تیم نفت، بگذرد و در روزی که همنوائی او با مسولان تراختور میتوانست، حداقل وجدانهای بیدار را از وجود دستهائی در سازمان لیگ برای «قهرمان کردن» پرسپولیس، آگاه سازد، مشارالیه با چرخشی ۱۸۰درجه نه تنها غش داور بنفع پرسولیس در مقابل نفت را، نادیده گرفت، بلکه برای خوشایند هواداران و مسولین پرسپولیس، تمامی داوریهای مسابقات پرسپولیس را عادلانه و صدرنشینی این تیم را حاصل امتیاز های فوتبالی و مشروع این تیم دانست.
پس گرفتن حرفی که بارها از آن دفاع شده و نیز زیر پا گذاشتن حق مسلم خود و دیگران بخاطر نفع بزرگ شخصی، جسارت و جرات لازم دارد که از دست هر کسی بر نمی آید.
ما هم خوشحال میشویم که جناب ایشان به تیم محبوب خود برگردند، اما امیدواریم که مثل دفعه قبل با چشم گریان از پرسپولیس اخراج نشوند! چون واقعا خیلی سخت است که سرمربی ، خوشحال و قبراق سر تمرین تیمش برود، اما دربان ورزشگاه بگوید: دستور داده اند شما را به ورزشگاه راه ندهیم!!!
************
قرار است که تیم بی هوادار نفت با پرسپولیس از پیش قهرمان، مسابقه ای نمایشی داشته باشند که خیلی ها نتیجه آن را دو بر یک پیش بینی میکنند!
البته این مسابقه حتی در حد یک بازی دوستانه هم برای سرمربی تیم نفت ارزش و اهمیت ندارد. فلذا بازیکنان عزیز را استراحت داده اند و خودسرمربی هم خواهان قهرمانی تیم محبوبش( پس -پس ) می باشد!
مآلا با نظر داشت تمام جوانب و حواشی این بازی نمایشی (نفت – پس پس) و اینکه سرمربی فعلی نفت و سرمربی احتمالی آینده پرسپولیس، خواهان قهرمانی پرسپولیس میباشند و هیچ توفیقی را برای تیم نفت، تمنا ندارند، فلذا برای حفظ سلامتی چمن ورزشگاه ، مصلحت آن است که این بازی که در اصل یک بازی نمایشی است، برگزار نشده و نتیجه دو بر یک بنفع پرسپولیس اعلام شود!

*******

یاداشت : ساوالان – اردبیل