افزایش سرعت اینترنت با راه اندازی مراکز تبادل ترافیک
افزایش سرعت اینترنت با راه اندازی مراکز تبادل ترافیک

اویاقلیق: اسماعیل رادکانی در آئین تکریم و معارفه مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به راه اندازی مرکز تبادل ترافیک اینترنت (IxP ) در این استان، گفت: فضای مجازی و ارتباطات جزیی از زندگی روزمره و قابل جداسازی از زندگی مردم نیست و جا دارد مسئولان استان ها در تحقق […]

اویاقلیق: اسماعیل رادکانی در آئین تکریم و معارفه مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به راه اندازی مرکز تبادل ترافیک اینترنت (IxP ) در این استان، گفت: فضای مجازی و ارتباطات جزیی از زندگی روزمره و قابل جداسازی از زندگی مردم نیست و جا دارد مسئولان استان ها در تحقق اهداف دولت الکترونیک و دسترسی آسان مردم به اینترنت به حوزه فناوری اطلاعات کمک کند .
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به دلیل جایگاه مهم خود در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم زیادی از ظرفیت اینترنت کشور را دارد، گفت: انتظار می رود مسئولان این استان هم چون گذشته در توسعه و گسترش استفاده از خدمات الکترونیکی و همچنین حفظ و حراست از شبکه فیبرنوری استان حساس بوده و در این حوزه با اداره کل ارتباطات زیرساخت استان تعامل بیشتری داشته باشند .
اردکانی با اشاره به وجود مرکز گیت وی بین الملل به عنوان نقطه قوت در بخش زیرساخت های ارتباطی این استان خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات قابل توجهی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت برای افزایش ظرفیت های ارتباطی صورت پذیرفته است.
معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات و فعالیت های شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه شاخص های ارتباطی کشور ارایه کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: در این استان از عملکرد ادارات و شرکت های وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات رضایت کامل وجود دارد و با توجه به اینکه ارتباطات زیربنای توسعه است باید تلاش کنیم انتظار مردم را در این بخش برآورده کنیم.
محمدصادق پورمهدی گفت: توسعه ارتباطات و زیرساخت ها در استان آذربایجان شرقی با توجه به مجاورت با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان و مسیر ترانزیت با کشورهای اروپایی دارای اهمیت ویژه ای است.
وی ادامه داد: فناوری اطلاعات باعث کاهش فاصله ها با شهرها و کشورهای مختلف و فراهم شدن زمینه های استفاده بهینه از اینترنت بخصوص در زمینه نشر اخبار و اطلاعات شده است.
پورمهدی گفت: امروزه تکنولوژی جزو ابزارهای ضروری زندگی مردم محسوب می شود و لازمه وجود این فناوری ها، ایجاد زیرساخت های مناسب است.
معان هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: با فراهم کردن زیرساخت ها و توسعه مناسب ارتباطات می توانیم در راستای تبریز ۲۰۱۸، آثار و میراث گرانبها و ارزشمند، سنت ها، آداب و رسوم، صنایع و منابع طبیعی ناشناخته، بکر و بی نظیر استان را به کل دنیا معرفی و در جهت رشد و توسعه اقتصادی بهره مند شویم.
در این آئین که همتی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات زیرساخت، نظرپور مدیرکل ارتباطات زیرساخت شهرستان های استان تهران و امور هماهنگی استان ها و جمعی از مدیران کل ادارات و دستگاه های استان آذربایجان شرقی حضور داشتند، ناصر یوسف زاده به عنوان مدیرکل جدید ارتباطات زیرساخت استان معرفی و از خدمات حمید محمد زاه تقدیر شد.

ایرنا