یداله ادیبان، رئیس مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم(علیه السلام) شهرک پرواز تبریز در مصاحبه با سایت خبری کمیته امداد، با بیان اینکه محرومیت زدایی از جامعه یکی از محوری ترین خدمات کمیته امداد است،گفت: مسکین فرستاده خداست.در روایات اسلامی آمده است که هرکس مسکین را رد کند خدا را رد کرده و هرکس او را […]

یداله ادیبان، رئیس مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم(علیه السلام) شهرک پرواز تبریز در مصاحبه با سایت خبری کمیته امداد، با بیان اینکه محرومیت زدایی از جامعه یکی از محوری ترین خدمات کمیته امداد است،گفت: مسکین فرستاده خداست.در روایات اسلامی آمده است که هرکس مسکین را رد کند خدا را رد کرده و هرکس او را قبول کند خدا را قبول کرده است.

وی شفاف سازی سازی و  اطلاع رسانی در مورد هزینه کردهای کمیته امداد را لازم و ضروری دانست و  تاکید کرد: مردم باید بدانند که کمک های نقدی و غیرنقدی آنان به نیازمندان در کجاها هزینه می شود تا دغدغه فکری نداشته باشند.

ادیبان با بیان اینکه هیچ دستگاهی عاری از خطا نیست،اظهار کرد: نظارت سازمان حسابرسی و دیوان محاسبات بر عملکرد دستگاهها خوب است و باید به طور مستمر انجام شود.

رئیس مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم(علیه السلام) شهرک پرواز تبریز نقش روحانیون را در تشویق مردم برای مشارکت در کارهای خداپسندانه مهم دانست و افزود: نیازهای محرومان باید در مساجد و نمازهای جمعه به مردم گفته شود تا هرکس که توانائی مالی دارد به کمک این نیازمندان بشتابد.

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری بازوی قوی برای کمک به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان هسستند،خاطرنشان کرد: سمت و سوی حرکت مراکز نیکوکاری شناسائی نیازمندان و جذب خیران است.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید در ترویج و فرهنگ سازی احسان و نیکوکاری در جامعه نقش فعالی داشته باشند و به وظیفه ذاتی خود عمل نمایند،تاکید کرد: از رسانه ملی انتظار داریم که در پوشش فعالیت های  خیران مراکز نیکوکاری همکاری و تعامل بیشتری با این مراکز داشته باشد و  در اخبار و برنامه های پربیننده آنها را انعکاس دهد.

ادیبان با تاکید به اینکه مسئولان در قبال فقرا رسالت سنگینی دارند،گفت: همه در قبال تامین نیازهای محرومان باید احساس مسئولیت کنیم زیرا کسی که به درد فقرا نرسد مسلمان نیست در حالیکه در آموزه های اسلامی کمک به نیازمندان سفارش شده است.

وی ادامه داد: فاصله  طبقاتی در جامعه و آلام محرومان زیاد است و هرکس امکانات و بنیه مالی دارد به آنان کمک کند.

این خیر نیکوکار استان با اشاره به عملکرد این مرکز یادآور شد: مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم(علیه السلام) شهرک پرواز تبریز در سال جاری به مناسبت سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام) در یک حرکت خداپسندانه، اقدام به اهدای ۲۰ جهیزیه نوعروس به نیت شهدای مدافع حرم کرد.

وی افزود: همچنین در این مراسم، از تک تک خانواده های شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

ادیبان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این مقدار جهیزیه، مبلغ ۲ میلیارد ریال بوده که از خیرین و نیکوکاران و عموم مردم جمع آوری شده است.

رئیس مرکز نیکوکاری چهارده معصوم شهرک پرواز تبریز با اعلام اینکه این مرکز در طول سه سال فعالیت خود رتبه اول در کمک به نیازمندان و جذب کمک خیران را در استان داشته است، گفت: طی تفاهم نامه که با تعدادی از پزشکان عمومی و متخصص زنان و زایمان امضا کرده ایم آنها هر ماه برای تعدادی از بیماران نیازمند معرفی شده توسط این مرکز ویزیت و معالجه رایگان انجام می دهند.

ادیبان افزود: امسال در ماه مبارک رمضان طی چهار نوبت افطاری به مددجویان داده شده و تعداد ۳۰۰ بسته غذایی در قالب طرح همیان مولا بین نیازمندان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: اهدای چهار راس قربانی،کمک ۷ میلیون تومانی برای خرید مسکن مددجویی،مساعدت ۱۰ میلیون تومانی برای درمان بیماران نیازمند،خرید انشعاب آب و برق یک خانوار نیازمند،توزیع ۳۰۰ بسته نوشت افزار و ۳۰۰ عدد کیف در جشن عاطفه ها و اهدای جهیزیه  به ۲۵ نوعروس از دیگر فعالیت های این مرکز نیکوکاری در طول سال جاری بوده است.

وی ضمن دعوت از مردم برای شرکت پرشور در جشن نیکوکاری تصریح کرد: اکنون مرکز نیکوکاری ۱۴ معصوم شهرک پرواز در حال آماده کردن ۳۰۰ بسته غذایی و ۳۰۰ جعبه آجیل،پوشاک و کفش برای توزیع در بین نیازمندان در آستانه سال نو است.

ادیبان با بیان اینکه خیران مرکز نیکوکاری ۱۴ معصوم پرواز تاکنون ۸۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به محرومان و نیازمندان جامعه کمک کرده است،خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم این کمک ها تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیارد تومان برسد.