مردم با انتخاب آگاهانه از ورود افراد ناشایست به شوراها جلوگیری کنند
مردم با انتخاب آگاهانه از ورود افراد ناشایست به شوراها جلوگیری کنند

محمداسماعیل سعیدی، در خصوص اهمیت شوراها در شهر و روستا‌ها گفت: بخش قابل توجهی از اقدامات شوراها با سرنوشت روزمره‌ی مردم سر و کار دارد و این نیز در کلان‌شهرها نمود بیشتری یافته است. وی افزود: بخشی از حاکمیت دولت چه در پارلمان‌های محلی و چه در روستایی به شوراها واگذار شده است و شوراها […]

محمداسماعیل سعیدی، در خصوص اهمیت شوراها در شهر و روستا‌ها گفت: بخش قابل توجهی از اقدامات شوراها با سرنوشت روزمره‌ی مردم سر و کار دارد و این نیز در کلان‌شهرها نمود بیشتری یافته است.

وی افزود: بخشی از حاکمیت دولت چه در پارلمان‌های محلی و چه در روستایی به شوراها واگذار شده است و شوراها در رونق بخشی هر چه بیشتر شهرها و روستاها توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت ورود افراد متخصص به شوراها گفت: افراد از چند جهت باید تخصص داشته باشند و شاخصه‌ها نیز باید جمعی از جوانب باشند و تخصص صرف نمی‌تواند صلاحیت یک فرد را جهت ورود به شورا تعیین کند.

سعیدی بیان کرد: مردم نیز باید در انتخاب نمایندگان خود دقت لازم را به خرج دهند تا افراد شایسته وارد شورا شوند و اعضای شورا نیز علاوه بر داشتن تخصص، ضروری است با موضوعات مختلف زندگی شهری و پیچیدگی‌های آن آشنا باشند.

وی متذکر شد: برخی برای جلب توجه و با انگیزه‌هایی غیر از خدمت به مردم، اقدام به ثبت نام در شورا می‌کنند و با صرف هزینه‌های هنگفتی که غیرقابل باور است، سعی دارند به شورا راه یابند؛ اینجا نیز وظیفه‌ی مردم است تا با دقت و انتخاب آگاهانه از ورود افراد ناشایست به شورا جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: کاندیداها در هر دوره‌ای باید از تخصص لازم، تجربه و انگیزه‌ی درست برخوردار باشند و با ایجاد فضای رقابتی سالم زمینه‌ی ورود افراد لایق را به شوراها فراهم کنند.

ایسنا