اعتصاب و اعتراض کارکنان زباله گاه تبریز
اعتصاب و اعتراض کارکنان زباله گاه تبریز

به گزارش خبرنگار اویاقلیق، رانندگان تریلرهایی که مسئولیت حمل زباله های تبریز به مرکز دفن زباله های این شهر را دارند ، به دلیل عدم دریافت چندین ماهه مطالبات و دستمزد خود ، کار را تعطیل و خواهان رسیدگی با این مسئله شدند که  این اعتصاب، موجب انباشت زباله های شهر تبریز در این محل شده است. ** […]

به گزارش خبرنگار اویاقلیق، رانندگان تریلرهایی که مسئولیت حمل زباله های تبریز به مرکز دفن زباله های این شهر را دارند ، به دلیل عدم دریافت چندین ماهه مطالبات و دستمزد خود ، کار را تعطیل و خواهان رسیدگی با این مسئله شدند که  این اعتصاب، موجب انباشت زباله های شهر تبریز در این محل شده است.

** هفت ماه است که هیچ مبلغی دریافت نکرده ایم

یکی از رانندگان تریلرهای سازمان پسماند شهرداری تبریز در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود از چندین ماه قبل به خبرنگار اویاقلیق گفت : هفت ماه است که هیچ مبلغی را در قبال کار شبانه روزی خود دریافت نکرده ایم و هر موقع که برای دریافت حق الزحمه خود مراجعه کرده ایم به ما گفته اند «طرف حساب شما پیمانکار است و به ما ربطی ندارد.»

وی ادامه می  دهد : رانندگان تریلرهای زباله گاه  هرکدام از مبلغ ۴۰ میلیون تا ۹۰ میلیون تومان از بابت کار در این محل طلب دارند اما چندین ماه است که نتوانسته اند آن را وصول کنند تا جایی که دیگر نمی توانند حتی هزینه لاستیک ، تعویض روغن و حتی گازوئیل مصرفی خودروی خود را تامین کنند.

** چک شهرداری تبریز وصول نشد

این راننده می گوید : طی نامه ها و مراجعات مکرر و متعددی که به شورای شهر تبریز داشته ایم ، تنها یک چک به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به پیمانکار این بخش داده شده است که آن هم وصول نشده و مراجعات و نامه های ما تا این لحظه بدون نتیجه بوده است.

وی می گوید : هیچ یک از اعضای شورا به غیر از یک نفر از آنها تا بحال به این محل نیامده است تا مشکلات کارکنان این مرکز را از نزدیک ببینند. آقای شهردار هم چند روز پیش آمده بودند اما هیچ توجهی به تعطیلی کار در این قسمت نکردند و رفتند.

 

یکی دیگر از کارکنان این مرکز می گوید : خودروهای مرکز بخاطر اینکه توان پرداخت هزینه های جاری خود اعم از پنچری و گازوئیل و …. را ندارند ، خودرو ها را خاموش کرده و کار را تعطیل کرده اند تا به مطالبات آنها رسیدگی شود.

بنابر این گزارش ، خودروهای وانت و کامیون شهرداری تبریز مسئولیت جمع آوری پسماندها از سطح شهر را دارند و پس از جمع آوری ، زباله ها در محلی به نام زباله گاه جمع شده و به علت این که امکان تردد در جاده صعب العبور محل دفن زباله ، برای خودروهای سبک وجود ندارد ، جهت انتقال به محل دفن زباله به تریلرها بار زده می شوند.

اویاقلیق: اعتراض کارکنان مرکز دفن زباله های شهر تبریز و بی توجهی مسئولان شهری اعم از شهرداری و شورای شهر در حالی اتفاق می افتد که طبق قانون شهرداریها وظیفه دارند به عنوان پیمانکار اصلی بر عملکرد پیمانکاران نظارت داشته باشند تا در صورت هرگونه تخلف یا کمکاری ، جریمه و یا از مناقصات و مزایدات سالهای بعد محروم شوند.