کمک ۵۷ میلیارد تومانی مردم به نیازمندان
کمک ۵۷ میلیارد تومانی مردم به نیازمندان

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در دیدار با رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد در حاشیه شهرها زندگی می کنند،افزود: اکنون ۴۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه شهر تبریز […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در دیدار با رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد در حاشیه شهرها زندگی می کنند،افزود: اکنون ۴۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه شهر تبریز سکونت دارند که تعداد زیادی از آنان مستمری بگیر کمیته امداد استان هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان دست یاری به سوی مسئولان،خیران و مردم استان دراز می کند،خاطرنشان کرد:کمیته امداد علاوه بر ارتقای فکری و فرهنگی مددجویان برای خودکفایی و اشتغال خانواده های تحت حمایت تلاش می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه برای اشتغالزایی و حرفه آموزی مددجویان نیازسنجی انجام شود،افزود: در حال انعقاد تفاهم نامه همکاری با مراکز اقتصادی و فروشگاههای عرضه کالا در سطح استان هستیم تا محصولت تولیدی مددجویان خودکفا شده به فروش برسد.

کلامی با اشاره به اینکه مردم استان تاکنون ۵۷ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند،خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان مبلغ ۲۱۷ میلیارد تومان در سرفصل های مختلف از جمله درمان، فرهنگی و اشتغال برای مددجویان تحت حمایت خدمات ارائه کرده است.

فرماندار تبریز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان بر لزوم ساماندهی صندوق های صدقات تاکید کرد.

رحیم شهرتی فر فرماندار تبریز نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات کمیته امداد استان به مددجویان،گفت: باید فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه ترویج و نهادینه شود و مسئولان استان ، کمیته امداد را در کمک به نیازمندان کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای درآمدزایی و اشتغالزایی محرومان جامعه باید به مشاغل خانگی توجه شود،افزود: پرداخت مستمری مشکلات نیازمندان را حل نمی کند و راهکار توانمندکردن آنان اشتغالزایی است.