صرفا جهت اطلاع شهردار محترم تبریز !
صرفا جهت اطلاع شهردار محترم تبریز !

اویاقلیق: هر از چندگاهی صدای اعتراضات در رابطه با بدهی های معوقه شهرداری تبریز در زمینه های مختلف از گوشه و کنار شهر به گوش می رسد و هر از چندگاهی نیز تعداد قلیلی از اعضای محترم شورای شهر تبریز در رابطه با حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری واکنش نشان داده و حتی مغضوب شهردار تبریز نیز […]

اویاقلیق: هر از چندگاهی صدای اعتراضات در رابطه با بدهی های معوقه شهرداری تبریز در زمینه های مختلف از گوشه و کنار شهر به گوش می رسد و هر از چندگاهی نیز تعداد قلیلی از اعضای محترم شورای شهر تبریز در رابطه با حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری واکنش نشان داده و حتی مغضوب شهردار تبریز نیز می شوند. اما این بار  و در این راه، قلم شهروندی به اعتراض لب گشوده است که خود از نزدیک با چند و چون وضعیت معیشتی این قشر زحمتکش اما آسیب پذیر از نظر اقتصادی آشناست. شهروندی که از روی حس انسان دوستی وظیفه خود دانسته است تا آنچه که با چشمان خود دیده را بنویسد.

متن زیر نامه ای است که این شهروند تبریزی برای مطلع کردن شهردار تبریز در رابطه با کارگران این مجموعه نوشته است:

 

 

صرفا جهت اطلاع!

سلام … سلام بر شهردار محترم کلانشهر تبریز… سلام بر شهردار جهادی تبریز … سلام بر شهردار ۲۰۱۸ … سلام بر شهردار مدیران دستگیر شده …. سلام بر نماینده شهرداران کشور … سلام بر شهردار UCLG سلام بر شهردار شهری با ۴۵۰ هزار حاشیه نشین و ده ها سلام دیگر… ( القصه… القاب شهردار شهرمان تبریز به این عناوین ختم نمیشود و این القاب پایان و انتهایی ندارد)

البته در مورد تصویر بالا شنیده ایم که سردار سلامی فقط بعنوان مدعو در جلسه بودند و سپاه هیچ نقشی در اهدای این جایزه نداشته ….

و اما بعد…. شهردار محترم تبریز ! در پس این شهر که نه، درهمین جلوی عمارت شهرداری، کارگرانی در مجموعه جنابتان کار میکنند که حق و حقوق اولیه شهروندی که پیشکش، حقوق اولیه انسانی را نیز دریافت نمیکنند…

رانندگان محترم و عزیز تریلی های حمل زباله که کاش وضع کارشان را ببینید، چند ماه است حقوق دریافت نکرده اند. آن ها که اگر یک روز کار نکنند خدا میداند برای شهر اولین ها چه اتفاقی خواهد افتاد…

در مجموعه تحت مدیریت جهادی جنابعالی ، کارگران بی آرتی از ۶ صبح  تا ۲ ظهر تک شیفت ۵۱۰ هزار تومان و از ۶ صبح  الی ۹ شب دو شیفتی ۸۲۰ هزار تومان بدون تعطیلی و حتی بدون اجازه رفتن به سرویس بهداشتی و خواندن نماز حقوق میگیرند؟؟!!!

اما جنابتان که با خودروی چند ۱۰ میلیونی خود (که بماند) اینور و آنور می شوید … چه خواهید فهمید که چندماه حقوق نگرفتن و پیش خانواده شرمنده شدن یعنی چه؟

آفرین جناب شهردار، این ها در مجموعه مدیریت جهادی شما اتفاق می افتد که اگر نمیدانید – که بعید است – وای بر ما و اگر دانسته اید و کاری نکرده اید وای برشما و حسابتان….

و شما ای آقای تکیه زده بر بام تبریز…. ای آقای مدیرعامل …. ای آقای مدیر مسئول …. شما که برخود اجازه میدهید راهپیمایی باشکوه یوم ا… ۲۲ بهمن تبریز را با اما و اگر بنویسید… شما که توان چند انتقاد ساده از دولت را ندارید، شما که تخلف در دولت قبلی را علم میکنید، به گوش باشید. اگر آزادمرد هستید این مطالب را هم بنویسید البته که بعید است دل کندن از بام تبریز برایتان راحت باشد ….

و شما ای مدیرکل چند مسئولیتی شهرداری… ای مدیر دو اسلحه به کمر بسته…. ای مدیر خادم الشهدای سابق … ای مدیری که درخانه چند صدمیلیونی ساکن هستید، این کارگران مستضعف مجموعه تحت مدیریت شما را دریابید که مرگ نزدیک است. دریابید تا مرگ شما را درنیافته باشد … و دیگر هیچ.