حفظ باغ شهرها از اولویت‌های اول سازمان جهادکشاورزی استان است
حفظ باغ شهرها از اولویت‌های اول سازمان جهادکشاورزی استان است

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، کریم مهری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: لازمه‌ی توسعه‌ی پایدار، حفظ منابع تولید، آب و خاک است و در صورت آلایندگی این دو منبع عظیم هیچ توسعه‌ای پایدار نخواهد بود. وی افزود: ضعف تغذیه‌ی باغات باعث توسعه کرم ویرانگر خراط شده است و برای نتیجه‌گری مطلوب، باید […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، کریم مهری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: لازمه‌ی توسعه‌ی پایدار، حفظ منابع تولید، آب و خاک است و در صورت آلایندگی این دو منبع عظیم هیچ توسعه‌ای پایدار نخواهد بود.

وی افزود: ضعف تغذیه‌ی باغات باعث توسعه کرم ویرانگر خراط شده است و برای نتیجه‌گری مطلوب، باید مدیریت همگام و همه‌جانبه در مبارزه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ۳۰درصد جمعیت شهرستان آذرشهر با ۱۰هزار بهره‌بردار در روستاها زندگی می‌کنند و برای مبارزه با آفت کرم خراط مبارزه‌ی همگانی و عمومی و به صورت همزمان لازم است.

مهری خاطرنشان کرد: از تبدیل زمین‌های زراعی دیم به واحدهای پرورش گلخانه‌ای باید حمایت کامل شود و همچنین مبارزه و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی از دیگر اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان است.

وی با اشاره به وجود واحدهای صنایع لبنی نیمه‌فعال و راکد در استان گفت: ۱۱۳ واحد صنایع لبنی مجوز دار در استان به صورت راکد  و یا با نیمه ظرفیت فعال وجود دارند و باید متقاضیان جدید را به خرید و احیاء کامل واحدهای نیمه فعال هدایت شوند.