اختصاص ۲۰میلیارد برای تجهیز پایگاه امدادی سعیدآباد آذربایجان شرقی
اختصاص ۲۰میلیارد برای تجهیز پایگاه امدادی سعیدآباد آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق ، همایش امدادگران و داوطلبان هلال احمر بستان آباد شامگاه سه شنبه با حضور مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی، فرماندار بستان آباد، جمعی از مسئولان و داوطلبان و امدادگران هلال احمر این شهرستان برگزار شد. اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه امدادی و پشتیبانی سعیدآباد مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان […]

به گزارش اویاقلیق ، همایش امدادگران و داوطلبان هلال احمر بستان آباد شامگاه سه شنبه با حضور مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی، فرماندار بستان آباد، جمعی از مسئولان و داوطلبان و امدادگران هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه امدادی و پشتیبانی سعیدآباد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در این همایش با اشاره به اهمیت ویژه پایگاه امدادی و پشتیبانی سعید آباد در پوشش و پشتیبانی از حوادث در منطقه از آن بعنوان سرمایه ملی نام برد و گفت: به زودی کلنگ احداث ساختمان اداره ای این پایگاه نیز به زمین زده می شود.

سعید کنعانی با بیان اینکه  این پایگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال احداث شده افزود: در تلاش هستیم با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال نواقص موجود در پایگاه سعیدآباد را به صورت اولویت بندی و نیازهای منطقه رفع کنیم.

وی در ادامه از داوطلبان  بعنوان سرمایه های اصلی هلال احمر نام برد و خاطر نشان کرد: در بحث ساماندهی و خدمات رسانی و مدیریت داوطلبان کارهایی صورت گرفته تا کیفیت، سرعت و دقت خدمات و امدادهای هلال احمر در مواقع بحرانی و بروز حوادث احتمالی به حداکثر برسد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح خانه هلال در همه روستاهای استان خبر داد و افزود: با ایجاد خانه هلال در روستاها،   روستاییان وداوطلبان آموزش های لازم رابرای امداد و نجات خواهند دید.

کنعانی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: تلاش می کنیم با اجرای شعار هر خانواده یک آموزش دیده تلفات اجتماعی و اقتصادی در مواقع بحران و بروز حوادث در جامعه را به حداقل برسانیم.

توسعه آموزش های امدادی به روستاییان امری صروری است

فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این همایش بااشاره به سکونت بیش از ۷۵ درصد جمعیت شهرستان در بیش از ۱۸۰ روستا تاکید کرد: همین امر آماده سازی و توسعه آموزش های امدادی به روستاییان را بیش از پیش ضروری ساخته است.

بدر شکوهی در ادامه گفت: روستاها بعنوان هسته اصلی در توسعه کشور باید در مقابل حوادث و بلایای طبیعی مقاوم بوده و روستاییان نیز آموزش های لازم برای مقابله با بحران ها وحوادث را آموزش ببینند.

وی همچنین توجه به سرمایه های اجتماعی را برای توسعه خدمات هلال احمر مهم و ضروری برشمرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های موجود در هر منطقه و تقویت پشتیبانی هلال احمر می تواند از مشکلات موجود در جامعه بکاهد.

شکوهی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان ضرورت تجهیز پایگاه های هلال احمر شهرستان را یادآور شد و گفت: بستان آباد به جهت موقعیت ویژه خود در معرض حوادث و سوانح جاده ای و حوادث طبیعی زیادی قرار دارد که باید نیروهای امدادی وتجهیزات لازم برا ی مقابله و مدیریت این حوادث در شهرستان تامین شود.

علی مرسلی رئیس شعبه هلال احمر شهرستان  بستان آباد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد واحد داوطلبان این واحد گفت: امسال با کمک خیرین و نیکوکاران، جهیزیه و سیسمونی به شش خانواده نیازمند جمعه به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال اهدا شده است.

گفتنی است در پایان این همایش حاضرین از نمایشگاه توانمندی های داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان بستان آباد بازدید کردند.