بازاریان تبریز و شعار «با افتخار فقط محصول ایرانی می فروشیم»
بازاریان تبریز و شعار «با افتخار فقط محصول ایرانی می فروشیم»

به گزارش اویاقلیق به نقل ازمهر، با آغاز سال ۹۵ و نامیده شدن این سال به نام اقتصاد مقاومتی، گروه ها و طیف های مختلفی بارها شعار اقتصاد مقاومتی را سر دادند اما مثل همیشه، باز این مردم بودند که ثابت کردند همواره انقلابی هستند و مثل همیشه از حقوق کشور و خودشان دفاع می کنند. […]

به گزارش اویاقلیق به نقل ازمهر، با آغاز سال ۹۵ و نامیده شدن این سال به نام اقتصاد مقاومتی، گروه ها و طیف های مختلفی بارها شعار اقتصاد مقاومتی را سر دادند اما مثل همیشه، باز این مردم بودند که ثابت کردند همواره انقلابی هستند و مثل همیشه از حقوق کشور و خودشان دفاع می کنند.

در طول سال جاری که در آخرین ماه های آن قرار داریم، همایش های زیادی در حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی در نقطه به نقطه کشور و همچنین استان برگزار شد، همایش هایی که در آن سخنان بسیار خوبی از اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی مطرح می شد اما آنچه بر روی خودکارهای داخل بسته فرهنگی همایش حک شده بود نشان از چینی یا هندی بودن آن می داد، همایش هایی که موزهای صادراتی آن توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کرد.

در کنار این جلسات که گاه شکل نمادین هم به خود می گرفت، این بار بازاریان تبریز خود دست به کار شده و با راه اندازی یک کمپین و در اقدامی هماهنگ در بازار کفاشان تبریز به صورت یکپارچه با نصب تابلوهایی با محتوای ” با افتخار فقط کفش ایرانی می فروشیم” شیوه عملی سازی اقتصاد مقاومتی را به سادگی به همه مسئولان یادآور شدند.

در حالی که کیفیت چرم و کفش تبریز شهره جهانیان است، در طول سال های گذشته کفش های چینی و ترکیه ای درصد بالایی از بازار کفش تبریز را به خود اختصاص داده بودند تا تولیدکنندگان کفش داخلی در طول این سال ها یا مجبور به تعطیل کردن واحدهای خود شوند و یا تولیدات خود را به نصف برسانند.

فروشندگان بازار کفش تبریز با راه اندازی این کمپین، تمامی کفش های خارجی را از مغازه های خود جمع کرده و تنها کفش تبریز را در معرض فروش قرار می دهند تا ضمن حمایت از هم صنفی های خود به عنوان پیشرو در حمایت از محصول ایرانی عمل کنند.

به قلم : فائزه زنجانی