تبریز با اپلیکیشن‌های نرم افزاری جهانی می‌شود/افتتاح ۲۳ طرح استارت‌آپی آذربایجان‌شرقی
تبریز با اپلیکیشن‌های نرم افزاری جهانی می‌شود/افتتاح ۲۳ طرح استارت‌آپی آذربایجان‌شرقی

اویاقلیق : بهمن حسین‌زاده صبح امروز در مراسم رونمایی از استارت‌آپ‌های ICT که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها تا پایان سال ۱۳۹۶ برای حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و میزان خلق ثروت طرح‌های اجرایی هم حدود یک‌هزار و […]

اویاقلیق : بهمن حسین‌زاده صبح امروز در مراسم رونمایی از استارت‌آپ‌های ICT که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها تا پایان سال ۱۳۹۶ برای حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و میزان خلق ثروت طرح‌های اجرایی هم حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از طرح‌ها به صورت اپلیکیشن موبایلی و برخی نیز وب سایت هستند، افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توانم به «اپلیکیشن درخواست تاکسی از طریق اینترنت قونقا» اشاره کنم که مشابه نرم افزار «اوبر آمریکا» و «اسنپ تهران» است.

این مسؤول اضافه کرد: طرح دیگر «بیمیتو» نام دارد و در جهت خرید آنلاین بیمه خودرو به کار می‌رود و برای اولین بار است که با خلاقیت جوانان مبتکر تبریزی ابداع شده است.

حسین‌زاده همچنین به طرح‌های سیمرغ (شبکه اجتماعی پزشکان) در حوزه سلامت الکترونیک و تراسیب (فروشگاه بومی اپلیکیشن های IOS)، فرش‌نما سیستم بازاریابی فروش فرش، اشتراک و فروش آنلاین گل، تولید انیمیشن سریالی طنز، اشاره کرد و افزود: اداره کل متبوع از این طرح‌ها حمایت‌های فنی، نرم‌افزاری و تسهیلاتی به عمل می‌آورد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: امروز ۲۳ طرح استارت‌آپی استان با سرمایه گذاری ۱۹۸ میلیارد ریالی براساس بیزینس پلن افتتاح می‌شود.