نمایشگاه روی خط زندگی در تبریز گشایش یافت/ کاهش معضلات زندگى با پیروى از سبک زندگى ایرانی، اسلامی
نمایشگاه روی خط زندگی در تبریز گشایش یافت/ کاهش معضلات زندگى با پیروى از سبک زندگى ایرانی، اسلامی

این نمایشگاه با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تدارک دیده شده است. ارتقای ارتباط و انسجام میان اعضای خانواده و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، از دیگر اهداف تعریف شده این نمایشگاه است. برای بهره گیری هرچه بیشتر از فضای ایجاد شده، اساتید مجرب دانشگاه ها و مراکز فرهنگی […]

این نمایشگاه با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تدارک دیده شده است.
ارتقای ارتباط و انسجام میان اعضای خانواده و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، از دیگر اهداف تعریف شده این نمایشگاه است.

برای بهره گیری هرچه بیشتر از فضای ایجاد شده، اساتید مجرب دانشگاه ها و مراکز فرهنگی استان در مکان های مختلفی از این نمایشگاه حضور داشته و راهنمایی های لازم را در زمینه های مختلف خانوادگی به مراجعین ارائه می کنند.

کاهش معضلات زندگى با پیروى از سبک زندگى ایرانی، اسلامی

حجت الاسلام احمد حمیدی که در مراسم افتتاح نمایشگاه سبک زندگی ایرانی، اسلامی سخن می گفت، با اشاره به  دلایل اجرا و برپایی این نمایشگاه، عنوان کرد: مقام معظم رهبرى، به صورت مکرر نخبگان، فرهیختگان، روحانیت و ائمه جمعه را به تدوین و تهیه الگویى براى سبک زندگى اسلام و ایران دعوت کرده اند.

وی ادامه داد: بر این اساس، معاونت فرهنگی و اجتماعی، با تشکیل گروهى از متخصصین و نظریه پردازان، نسبت به اجرا و برپایی نمایشگاه سبک زندگى در تبریز اقدام کرد.

معاون فرهنگى و اجتماعی شهردار تبریز، همجنین در ادامه توضیحات خود در زمینه مراحل اجراى نمایشگاه اظهار داشت: شهردارى تبریز از دو سال پیش، مراحل مطالعه و بررسی را با حضور اساتید دانشگاه های تهران و تبریز، آغاز کرد و بعد از اتمام این مرحله، وارد فاز اجرایی شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: با ارائه الگوى زندگى اسلامی، راهکارهای عملى براى شهروندان ارائه می شود تا با بهره گیری از آن، بخشی از معضلات زندگى های کنونى، برطرف گردد.

معاون فرهنکى اجتماعی شهردار تبریز، در بخش دیگرى از سخنان خود، به برنامه های شهردارى تبریز در طول ایام الله دهه فجر پرداخت و خاطرنشان کرد: شهردارى تبریز با اجراى ٢١٠برنامه فرهنگى با محوریت گفتمان انقلاب براى نسل امروز و بیان دستاوردهای انقلاب برای جوانان و نوجوانان عزیز، تلاش دارد مراسم بزرگداشت این ایام را به نحو مقتضی برگزار کند.

حمیدی متذکر شد: این برنامه ها در ۱۲۶ مجموعه فرهنگی در سطح شهر برگزار می شود که بالای ۷۰ درصد این مراکز در نقاط کم برخوردار شهر قرار دارند.

وی با بیان این که شهرداری تبریز بر اساس پورتال موجود، طی ۱۰ ماه سال گذشته درجاری، خدود ۳۰۰۸ برنامه فرهنگی را برای شهروندان ارائه کرده، اظهار داشت: در این مدت ۱میلیون و ۱۸۰هزار نفر از این برنامه ها استفاده کرده اند و این امر، نشان می دهد که می توان از این ظرفیت برای جلب مشارکت شهروندان و به ویژه جوانان بهره برد.