واکنش رئیس مرکز مدیریت حوادث آذربایجان‌شرقی نسبت به انتشار فیلم فوتی‌ها در سانحه رانندگی
واکنش رئیس مرکز مدیریت حوادث آذربایجان‌شرقی نسبت به انتشار فیلم فوتی‌ها در سانحه رانندگی

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، روزبه رجائی غفوری با اشاره به فیلم تصادف جاده تبریز – تهران که چند روزی است در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، بیان کرد: اگر این فیلم یا هر فیلم دیگری به دست نزدیکان قربانیان حادثه برسد مسلماً اثرات بد روحی روانی برجای خواهد گذاشت. وی ادامه […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، روزبه رجائی غفوری با اشاره به فیلم تصادف جاده تبریز – تهران که چند روزی است در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، بیان کرد: اگر این فیلم یا هر فیلم دیگری به دست نزدیکان قربانیان حادثه برسد مسلماً اثرات بد روحی روانی برجای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در این فیلم یک دقیقه‌ای همه مقصر شدند به غیر از آن کسی که این فیلم را از قربانیان تصادف تهیه و با صدای موسیقی درفضای مجازی پخش کرد و باعث آزردگی خاطر هموطنان شد.

رجائی خطاب به شخصی که این فیلم را در فضای مجازی منتشر کرده است، بیان کرد: با انتشار این فیلم همه را به باد انتقاد گرفته است، حال آنکه انتقاد اصلی به خود این شهروند وارد است که چرا وقتی پیش از همه در صحنه حاضر شده است، به جای تماس با اورژانس و پلیس راه، به حریم خصوصی افراد آن‌ هم درشرایط نامناسب تجاوز کرده و فیلم آن را باصدای موسیقی در فضای مجازی انتشار داده است.

وی ادامه داد: بهتر بود این هموطن بجای فیلمبرداری، با نیروهای امدادی تماس گرفته و تقاضای کمک می کرد، چرا که همانطور که از فیلم تهیه شده مشخص است، این فرد اولین کسی است که در صحنه حاضر شده و به جای تماس با نیروهای امدادی، به فیلم گرفتن از صحنه اکتفا کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خطاب به شهروندان حاضر در صحنه سوانح رانندگی با بیان اینکه سوانح رانندگی جای عکس گرفتن و فیلمبرداری و تهیه آرشیو شخصی نیست، بیان کرد: بهتر است فقط با نیروهای امدادی تماس گرفته و مسیر را برای خودروهای امدادی بازنگه دارند و صرفا زمانی می توانند به مصدومان سوانح رانندگی کمک کنند که تخصصی در این مورد داشته باشند.

رجائی با ابراز تاسف از برخی رفتارهای ناشایست و تجاوز به حریم خصوصی افراد در سوانح رانندگی گفت: تهیه و انتشار این فیلم ها در فضای مجازی بغیر از تشویش اذهان عمومی و ناراحتی مردم تاثیری ندارد و البته از طریق مراجع مربوطه قابل پیگیری است.

براساس این گزارش،  سانحه غمبار برخورد کامیون با پیکان در ساعت ۱۰:۵۸ صبح نهم بهمن در محور تبریز – تهران، حوالی قره چمن (۶۶ بازار) از طرف پلیس راه به اورژانس بستان آباد اعلام شده بود و در مدت زمان ۱۲ دقیقه در جاده برفی و کولاکی دو دستگاه آمبولانس اورژانس در صحنه حاضرشدند؛ اما شدت برخورد پیکان و کامیون به حدی بود که هرسه سرنشین پیکان در دم جان باخته بودند.