امدادرسانی شبانه هلال احمر آذربایجان‌شرقی به ۱۰۶۰ نفر
امدادرسانی شبانه هلال احمر آذربایجان‌شرقی به ۱۰۶۰ نفر

به گزارش اویاقلیق، در پی بارش گسترده برف در استان  از عصر روز گذشته (چهارشنبه ۱۳ بهمن) و اختلال در عبور و مرور خودروها در محورهای مواصلاتی استان، نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان با انجام ۲۷ عملیات امدادی به ۱۰۶۰ نفر که در برف گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند. برابر گزارش دریافتی از مرکز کنترل […]

به گزارش اویاقلیق، در پی بارش گسترده برف در استان  از عصر روز گذشته (چهارشنبه ۱۳ بهمن) و اختلال در عبور و مرور خودروها در محورهای مواصلاتی استان، نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان با انجام ۲۷ عملیات امدادی به ۱۰۶۰ نفر که در برف گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند.

برابر گزارش دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی (EOC)معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی، نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر استان در شهرهای آذرشهر، اسکو، اهر، بستان آباد، بناب،چاراویماق، سراب، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، میانه، هریس و هشترود در طول ۱۲ ساعت گذشته به ۳۶۶ خانواده گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و ۵۴۴ نفر از مسافران را به اماکن بین راهی و پایگاه‌ها هدایت کرده و اسکان دادند، همچنین وسایل گرمایشی و تعداد ۸۵۰ تخته پتو و تغذیه در بین اسکان یافتگان توزیع شد .

این گزارش می‌افزاید، یکی دیگر از اقدامات مهم نجاتگران کمک به هدایت خودروهای در راه مانده برای ادامه مسیر و رهایی از برف و کولاک و توزیع جیره خشک در بین در راه ماندگان بود که ۴۷۰ بسته جیره غذایی در میان مسافران توزیع شد.

همچنین طی ۱۲ ساعت گذشته نجاتگران علاوه بر امدادرسانی به گرفتاران در برف و کولاک به تصادفات جاده‌ای رسیدگی کرده و نسبت به انتقال سه نفر از مصدومان به مراکز درمانی و رهاسازی دو نفر از فوتی‌ها در محور تبریز- ارومیه اقدام کرده‌اند .