سطح جاده های زنجان لغزنده است/لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ
سطح جاده های زنجان لغزنده است/لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ

خبرگزاری مهر گروه استانها: بارش برف باعث لغزندگی سطح جاده های استان شده و این امر بخصوص در گردنه ها با توجه به وجود کولاک شدید کاهش دید افقی را به همراه اشته است. مدیر مرکز مدیریت راه های استان زنجان گفت:آزاد راه و ترانزیت زنجان-قزوین حدفاصل کیلومتر ۱۵ الی ۲۵،محورزنجان-بیجار،زنجان-طارم وزنجان-تهم-چورزق لغزنده است. محمد […]

خبرگزاری مهر گروه استانها: بارش برف باعث لغزندگی سطح جاده های استان شده و این امر بخصوص در گردنه ها با توجه به وجود کولاک شدید کاهش دید افقی را به همراه اشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه های استان زنجان گفت:آزاد راه و ترانزیت زنجان-قزوین حدفاصل کیلومتر ۱۵ الی ۲۵،محورزنجان-بیجار،زنجان-طارم وزنجان-تهم-چورزق لغزنده است.

محمد امینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تردد ضمن همراه داشتن زنجیرچرخ و با رعایت جوانب احتیاط و سرعت مطمئنه در جریان است، افزود: در حال حاضر آزاد راه و ترانزیت زنجان-قزوین حدفاصل کیلومتر ۱۵ الی ۲۵،محورزنجان-بیجار،زنجان-طارم وزنجان-تهم-چورزق لغزنده است.

مسئول مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و راهداری استان زنجان گفت:  کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند و یا با سامانه ۱۸۱۶ تماس بگیرند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

امینی تصریح کرد:  در حال حاضر ۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.

مسئول مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: تردد درجاده های استان زنجان و به خصوص گردنه های کوهستانی زنجان با همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات سفر زمستانی امکانپذیر است و باتوجه به برودت هوا درمحورهای مواصلاتی استان زنجان، رانندگانی که قصد تردد دراین محورها را دارند زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

همچنین فرمانده پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به آغاز بارش‌ها، از رانندگان خواست قبل از سفر حتما از وضعیت جوی اطلاع پیدا کننده و در صورت امکان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها تا ساعاتی دیگر در استان آغاز خواهد شد و انتظار داریم در دو روز آینده این شرایط جوی در استان حاکم باشد.

وی تصریح ‌کرد: در این شرایط از رانندگان در خواست داریم سفرهای غیرضروری را به زمان دیگری موکول کنند و در غیر این صورت حتما خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کرده و قبل از سفر اطلاعات راه‌ها را دریافت کنند تا سفری امن را پشت سر بگذارند.

مسئول بخش پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان نیز از آغاز بارش برف و باران خبر داد و گفت: عمده بارش‌ در شهرها برف خواهد بود.

سونا صرفی افزود: بارش برف از امروز در اقصی نقاط استان شروع می‌شود و انتظار داریم این روند تا عصر پنجشنبه ادامه داشته باشد و پس از آن سامانه بارشی از آسمان منطقه خارج می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه بارشی از ساعات آینده در منطقه فعال می‌شود و انتظار داریم بارندگی‌های ناشی از فعالیت سامانه جدید نسبتا خوب باشد و با توجه به بارندگی‌ها کاهش دما دور از ذهن نیست و انتظار داریم حدود ۸ درجه کاهش دما را ثبت کنیم.