ضرورت استانداردسازی تجهیزات پزشکی برای خدمت به سلامتی مردم
ضرورت استانداردسازی تجهیزات پزشکی برای خدمت به سلامتی مردم

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، علی نواداد در جلسه شورای استاندارد آذربایجان‌شرقی، افزود: با توجه به تلاش دولت برای امیدآفرینی بیشتر در بین مردم، اندازه گیری و تعیین صحت وسایل (کالیبراسیون) به ویژه تجهیزات پزشکی در این راستا موثر است. وی اظهار کرد: فقدان کالیبراسیون تجهیزات پزشکی موجب تشخیص غلط شده و مداوا […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، علی نواداد در جلسه شورای استاندارد آذربایجان‌شرقی، افزود: با توجه به تلاش دولت برای امیدآفرینی بیشتر در بین مردم، اندازه گیری و تعیین صحت وسایل (کالیبراسیون) به ویژه تجهیزات پزشکی در این راستا موثر است.

وی اظهار کرد: فقدان کالیبراسیون تجهیزات پزشکی موجب تشخیص غلط شده و مداوا و معالجه در مسیر درست قرار نمی گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان ذیربط به استاندار سازی این تجهیزات یادآوری کرد: واحدهای تولیدی یونولیت برای پیشگیری از بروز آتش سوزی و خسارت های احتمالی ناشی از این امر باید موظف به تولید محصولات استاندارد شوند.

نواداد، ادامه داد: اداره کل استاندارد استان نیز باید با همکاری سایر مسئولان ذیربط تدابیر لازم را در این خصوص بیاندیشد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه در ارزیابی های سازمان استاندارد از استان ها، این استان در زمینه فعالیت های استاندارد موفق به کسب رتبه برتر شد و گفت: استاندارد سازی و کالیبراسیون وسایل مورد استفاده در جامعه از جمله وسایل بازی، مصالح ساختمانی و تجهیزات پزشکی از بروز مشکلات ناشی از نبود استاندارد این وسایل جلوگیری می کند.

ساسان فرشی حق رو، با اشاره به لزوم بازرسی خودروهای گازسوز افزود: حدود ۲۲۰ هزار خودروهای گاز سوز در استان وجود دارد که ۷۰ درصد از آنها تبدیل کارگاهی است.

وی اظهار کرد: عمر خودروهای گاز سوز بیش از ۱۰ سال بوده و بعد از گذشت ۵ سال از اولین نصب و به ازای هر ۳ سال پس از آن انجام آزمون هیدرواستاتیک بر روی مخازن ضروری است.

در این جلسه ضرورت همکاری سازمان ها و ادارات ذیربط در خصوص استاندارد اجباری تجهیزات بازی، بازرسی از وضعیت موجود مخازن CNG خودروهای استان از سوی اداره کل استاندارد و همکاری شهرداری، آموزش ناظران ساختمان ها در خصوص استفاده از مصالح استاندارد به صورت مشترک از سوی اداره کل استاندارد و اداره کل راه و شهرسازی و سوق یافتن بودجه های پژوهشی مازاد ادارات کل و نهادها برای تدوین استانداردهای بین المللی در زمینه تولیدات بومی استان مصوب شد.