برگزاری سه هزار عنوان برنامه ویژه دهه فجر
برگزاری سه هزار عنوان برنامه ویژه دهه فجر

به گزارش اویاقلیق ، حجت الاسلام تقی‌زاده در جلسه هماهنگی برنامه‌های ویژه دهه فجر که پیش از ظهر امروز با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان برگزار شد، اظهار کرد: همه معتقدیم انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان، زحمت جانبازان و رزمندگان و تبعیدها و زندان‌هایی است که انقلابیون متحمل شده‌اند و شایسته […]

به گزارش اویاقلیق ، حجت الاسلام تقی‌زاده در جلسه هماهنگی برنامه‌های ویژه دهه فجر که پیش از ظهر امروز با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان برگزار شد، اظهار کرد: همه معتقدیم انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان، زحمت جانبازان و رزمندگان و تبعیدها و زندان‌هایی است که انقلابیون متحمل شده‌اند و شایسته است بزرگداشت دهه فجر هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

وی در ادامه از برگزاری سه هزار عنوان برنامه در طول دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: بخشی از برنامه‌ها در قالب همایشی برگزار می‌شوند که از آن جمله می‌توان به همایش‌های شهدای زینبیه، میثاق امت با ولایت، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، گرامیداشت عملیات والفجر هشت و همچنین همایش‌های بسیج و اصناف، روحانیون و دانشگاهیان اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بخشی دیگر از برنامه‌ها را در قالب یادواره‌ها عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدای مدافع حرم، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای روستایی، شهدای گمنام، شهدای محلات و غیره از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت ایام الله دهه فجر است.

وی تجلیل از خانواده‌های شهدا، کارآفرینان، رزمندگان، بسیجیان مبتکر، کنکوری‌های برتر و امثال آن را در کنار برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های ویژه دهه فجر سال ۹۵ اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در این ایام، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، اهدای جهیزیه به محرومان، دستاوردهای نیروی هوایی، نمایشگاه عکس شکوه حضور، عفاف و حجاب و خدمات مدافعین از این دست برنامه‌های به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: میهمانی لاله‌ها و گلباران گلزار شهدا به وسیله‌ی بالگرد ارتش از برنامه‌های شاخصی است که همچون سال‌های گذشته همزمان با سایر نقاط کشور در اولین پنجشنبه ایام الله فجر به اجرا در می‌آید.

تقی‌زاده نواختن گلبانگ تکبیر درآسمان شهر ها را از دیگر برنامه‌ها معرفی کرد و بیان داشت: علاوه بر آن زنگ انقلاب در تمام مدارس استان و به صورت نمادین درر یکی از مدسه‌های شاهد به صدا در می‌آید.

وی با تاکید بر ضرورت وجهه مردمی بخشیدن به برنامه‌ها گفت: ما تلاش داریم برنامه‌های دهه فجر را به سمت و سویی سوق بدهیم که مردم نسبت به اجرای آن ورود کنند و بدین منظور کمیته‌هایی چون کمیته مساجد، کمیته دانش آموزی و غیره را ر ستاد دهه فجر تشکیل داده‌ایم.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با انتقاد از عملکرد مسئولین در رابطه با گرامیداشت دهه فجر، خاطرنشان کرد: از پنجم بهمن ماه برنامه‌ی استقبال از دهه فجر اغاز شده است اما غیر از تعدادی محدود هیچ یک از نهادها اقدام به نصب بنر هم نکرده‌اند.

وی ادامه داد: چطور وقتی وزیری وارد استان می‌شود صدها بنر نصب شده و تجملات آنچنانی به پا می‌شود اما وقتی نوبت به دهه فجر می‌رسد می‌گویند اعتبار نداریم؟!

تقی‌زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: نتیجه‌ی تمام اقدامات و برنامه‌ها در حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تجلی می‌یابد.