برگزاری کارگاه آموزشی موسیقی ایرانی با حضور علی قمصری
برگزاری کارگاه آموزشی موسیقی ایرانی با حضور علی قمصری

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، حسن میلانی با بیان این خبر اظهار کرد: کارگاه آموزشی موسیقی ایرانی در موضوع های اصول اجرای موسیقی ایرانی، اصول مقدماتی آهنگسازی ایرانی و اصول نوازندگی تار و سه تار با حضور تعدادی از نوازندگان تار و سه تار در شهر تبریز برگزار شد. وی تاکید کرد: این […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، حسن میلانی با بیان این خبر اظهار کرد: کارگاه آموزشی موسیقی ایرانی در موضوع های اصول اجرای موسیقی ایرانی، اصول مقدماتی آهنگسازی ایرانی و اصول نوازندگی تار و سه تار با حضور تعدادی از نوازندگان تار و سه تار در شهر تبریز برگزار شد.

وی تاکید کرد: این کارگاه ۶ ساعته جهت آشنایی هنرجویان با مباحث روز موسیقی برگزار شد که رضایت حداکثری مخاطبان را در پی داشت.

وی اظهار کرد: کیفیت بالای اجرای این کارگاه تمایل شرگت کنندگان در این ورک شاپ را جهت شرکت در سایر برنامههای موسیقی حوزه برانگیخته است.

میلانی ادامه داد: کارگاه فوق به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی و انجمن موسیقی استان در محل مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

علی قمصری، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی درباره انگیزه‌های خود پیرامون برگزاری این کارگاه آموزشی در شهر تبریز، بیان کرد: هدف اصلى برگزارى این ورک‌شاپ‌، کاهش نیاز هنرجویان به استاد و ایجاد خودباورى و استقلال در یافتن مسیر رو به رشد در موسیقى است.

وی ادامه داد: دلیل وجود سلیقه‌هاى متنوع در امر آموزش، غناى موسیقى ایرانى است که هر کسى بر بخشى از آن متمرکز است اما این تعدد سلایق، باعث ایجاد سردرگمى و بلاتکلیفى در هنرجویان مى‌شود.

قمصری افزود: با وجود اینکه شیوه تدریس سمعى، تجربى، سینه به سینه و مکتب خانه‌اى را در انتقال ظرایف موسیقى ایران ضرورى می‌دانم، معتقدم که این شیوه بدون تدریس متدیک و آکادمیک علمى، شیر بى‌یال و دم پرورش مى‌دهد.

وی با بیان اینکه ورک‌شاپ فوق ‌هاى قرار نیست هنرمند بسازد، گفت: اما قرار است مسیر منطقى پیشنهادى به هنرجویان براى هنرمند شدن ارائه کند. این استاد موسیقی ایرانی اضافه نمود: البته بخشى از ورک‌شاپ‌ به کلاس خصوصى با هنرجویان پیشرفته اختصاص داشت و کلاس هاى فنون اجرایى، تحلیل ردیف و مقدمات آهنگسازى و مبانى نظرى موسیقى ایرانى به صورت گروهى انجام گرفت