به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، حسن میلانی با بیان این خبر اظهار کرد: کارگاه آموزشی موسیقی ایرانی در موضوع های اصول اجرای موسیقی ایرانی، اصول مقدماتی آهنگسازی ایرانی و اصول نوازندگی تار و سه تار با حضور تعدادی از نوازندگان تار و سه تار در شهر تبریز برگزار شد. وی تاکید کرد: این […]
به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، حسن میلانی با بیان این خبر اظهار کرد: کارگاه آموزشی موسیقی ایرانی در موضوع های اصول اجرای موسیقی ایرانی، اصول مقدماتی آهنگسازی ایرانی و اصول نوازندگی تار و سه تار با حضور تعدادی از نوازندگان تار و سه تار در شهر تبریز برگزار شد.
وی تاکید کرد: این کارگاه ۶ ساعته جهت آشنایی هنرجویان با مباحث روز موسیقی برگزار شد که رضایت حداکثری مخاطبان را در پی داشت.
وی اظهار کرد: کیفیت بالای اجرای این کارگاه تمایل شرگت کنندگان در این ورک شاپ را جهت شرکت در سایر برنامههای موسیقی حوزه برانگیخته است.
میلانی ادامه داد: کارگاه فوق به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان آذربایجانشرقی و انجمن موسیقی استان در محل مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.
علی قمصری، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی درباره انگیزههای خود پیرامون برگزاری این کارگاه آموزشی در شهر تبریز، بیان کرد: هدف اصلى برگزارى این ورکشاپ، کاهش نیاز هنرجویان به استاد و ایجاد خودباورى و استقلال در یافتن مسیر رو به رشد در موسیقى است.
وی ادامه داد: دلیل وجود سلیقههاى متنوع در امر آموزش، غناى موسیقى ایرانى است که هر کسى بر بخشى از آن متمرکز است اما این تعدد سلایق، باعث ایجاد سردرگمى و بلاتکلیفى در هنرجویان مىشود.
قمصری افزود: با وجود اینکه شیوه تدریس سمعى، تجربى، سینه به سینه و مکتب خانهاى را در انتقال ظرایف موسیقى ایران ضرورى میدانم، معتقدم که این شیوه بدون تدریس متدیک و آکادمیک علمى، شیر بىیال و دم پرورش مىدهد.
وی با بیان اینکه ورکشاپ فوق هاى قرار نیست هنرمند بسازد، گفت: اما قرار است مسیر منطقى پیشنهادى به هنرجویان براى هنرمند شدن ارائه کند. این استاد موسیقی ایرانی اضافه نمود: البته بخشى از ورکشاپ به کلاس خصوصى با هنرجویان پیشرفته اختصاص داشت و کلاس هاى فنون اجرایى، تحلیل ردیف و مقدمات آهنگسازى و مبانى نظرى موسیقى ایرانى به صورت گروهى انجام گرفت