امامزاده شهرداری و شورای شهر تبریز معجزه نشان می دهد !
امامزاده شهرداری و شورای شهر تبریز معجزه نشان می دهد !

به گزارش اویاقلیق ، جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. بابایی، حاجی زاده، لطفی، خاماچی، درسخوان غائبین ابتدایی جلسه امروز هستند. عابدزاده همچون جلسه هفته گذشته قاری قرآن جلسه ابتدایی امروز بود و در ادامه به ذکر روایتی اخلاقی پرداخت. دبیری در ابتدای جلسه اظهار داشت: شهادت قهرمانانه جمعی از آتش نشانان دلیر […]

به گزارش اویاقلیق ، جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. بابایی، حاجی زاده، لطفی، خاماچی، درسخوان غائبین ابتدایی جلسه امروز هستند. عابدزاده همچون جلسه هفته گذشته قاری قرآن جلسه ابتدایی امروز بود و در ادامه به ذکر روایتی اخلاقی پرداخت.

دبیری در ابتدای جلسه اظهار داشت: شهادت قهرمانانه جمعی از آتش نشانان دلیر را که با از خودگذشتگی در حادثه ساختمان پلاسکو به شهادت رسیدند تسلیت عرض میکنم و این آتش نشانان افراد شجاع و ازخودگذشته ای هستند که شغل اینها شغلی الهی است که جان خود را به خطر می اندازند،این فاجعه اهمیت رعایت مسائل ایمنی را در ساختمان ها به ما گوشزد داد  تا این مسائل در شهر ما تکرار نشود و ما درخواست داریم آتش نشانی در این قبیل مسائل اغماض ننماید تا در آینده شاهد این مسائل نباشیم.نطق پیش از دستور جلسه امروز سردار جعفری است که ۱۲ دقیقه در خدمت وی هستیم.

جعفری در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران بر مبنای اسلام خواهی و عدالت خواهی به پاشد، اظهار داشت: علیرغم اینکه انقلاب مردم در سال ۵۷ به دنبال برپایی عدالت اجتماعی  بوند امروز در بحث عدالت اجتماعی، این موضوع به یک مسئله تبدیل شده  و حقیقت این است تا  باید این مسئله انجام شود تا کوخ نشینان به حق و حقوق خود برسند ، امروز  این عدالت اجتماعی در حال چالش است و در بررسی بودجه ۹۶ اهمیت این مسئله بیش از پیش است.متاسفانه در تدوین ۳ بودجه گذشته سیاستی که باید توسط نمایندگان تدوین می شد رعایت نشد و شهردار تبریز اعتقادی به مسیرگشایی ها در مناطق کم برخوردار ندارد و خواسته ما بیشتر این بوده که مسیرگشایی ها تکمیل شود و این موضوع در درصد کمی انجام شد.

وی افزود: خواسته حداقلی ما این است که  در  توزیع منابع  در میان مناطق عدالت برقرار شود، اگر این امکانات در سطح شهر همچون زمین های بازی و… به عدالت توزیع میشد، این قبیل اتفاقات رخ نمی داد.در مقابل این ضرورت ها، در  برخی پروژه های غیرضروری به نام روان سازی ترافیک پول های اضافی بسیاری هزینه شده است این در حالی است که  در بحث تعرفه های سال آتی ما به سمت افزایش تعرفه ها حرکت کرده ایم.بنده سوالی را هفته گذشته از معاون عمرانی پرسیدم که ۳۰ میلیارد تومان در بحث شمعگذاری میدان آذربایجان چه شد؟! فکر کنم این مسئله هم به زرنگی گذشت  ولی متاسفانه اعضای شورای شهر به راحتی از کنار آن گذشتند، در پروژه آیتا  هم بیش از ۶ میلیارد تومان پول گرفتند و رفتند! این هزینه ها مخالف عدالت اجتماعی است؛مخالفت بنده با شخص نیست بلکه با مدیریت ویترینی است.

جعفری اظهار داشت: جالب این است که همه این مسائل را بر گردن شورای شهر می اندازند و ما پس از بازدید از مدیریت سلامت شهرداری که در چارت شهرداری وجود نداشته، ۹ نفر با قرارداد داخلی را اخراج کردند و شرایطی به وجود آوردند کسی نظارت نکند.آقای اسوتچی پیگیر حقوق کارگران است ولی شهردار می گوید گفته ام کمتر از پنجم بهمن حقوق پرداخت نخواهد شد. این لج بازی ها چگونه ممکن است؛ آقای  نجفی خودش گفته هویت من از شورای شهر است و امام زاده ای که خودمان درست کرده ایم برایمان معجزه نشان می دهد.این طغیان روحی است که فردی احساس می کند کسی جرات به سوال کشیدن شهردار را ندارد،  تهدید می کند حقوق ها را پنجم بهمن پرداخت می کنیم.

وی افزود: اگر بناست به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم شورای شهر باید با تدوین چارچوب حاشیه نشین و مناطق محروم غرب و جنوب تبریز به مردم کمک کنند. برادران! در نقد و بررسی عملکرد مدیریت شهری بدانید تمام کاسه و کوزه ها بر سر شورا شکسته خواهد شد.در برخی جلسات منطقه آقای شهردار مطرح می کند فلان عضو شورا خط قرمز بنده هستند ولی بنده نظر خود را صریح می گویم و به این دلیل که رای مان از مردم است و بیشتر دلسوز شهر هستیم و باید مدیریت ویترینی را رد کنیم.

۰۹:۱۰خاماچی و بابایی وارد جلسه شد.

پس از نطق جعفری، محدث در غیاب درسخوان به قرائت تذکرات کتبی اعضای شورای شهر پرداخت. اسوتچی در تذکر کتبی خود نوشت: در مورد پروژه مشارکتی تونل آریانا برای بار سوم است که درخواست شفافیت از شما و شهردارتان که جزو گروه شفافان هستید را مطرح می کنم، چرا به تذکرات قبلی پاسخ داده نمی شود؟آقای دبیری هفته پیش در جلسه علنی، شهردار شما ۵ بار بنده را به سواستفاده متهم کردند، بهتر است آقای شهردار شما سواستفاده های مرا شفاف سازد؟

مدبر نیز تذکری درباره لکه گیری خیابان های شهر تبریز خواستار این مسئله پس از بارندگی های اخیر شد و شهین باهر آتش سوزی ساختمان پلاسکو را زنگ خطری برای تمام شهرها دانست و از شهرداری تبریز درخواست کرد تا تمامی ساختمان های عمومی و پاساژها را از نظر کارشناسان ایمنی بررسی کنند.

دبیری پس از تذکرات کتبی، درباره تعرفه عوارض محلی ابراز داشت: موضوع حسابرسی و تفریغ بودجه و جمع بندی درباره اساسنامه سازمان ها باید هرچه سریع تر به جلسات شورا بیایند و بودجه سال ۹۶ شهرداری باید براساس این چارت جدید بررسی و تصویب شود که تعرفه عوارض محلی نیز بایستی تا ۱۵ بهمن ماه اعلام عمومی شود و باید تا سه شنبه هفته آینده این تعرفه را تصویب کنیم البته تعدادی از مصوبات مان توسط دیوان لغو شده که در کنار سایر موارد شاهد کاهش درآمدهای شهرداری هستیم.

۰۹:۲۰ لطفی وارد جلسه شد.

شیاری نیز در تذکری شفاهی اظهار داشت : استاندار را دعوت کنید تا درباره وضعیت مالیات  شفاف سازی کنند و  در این زمینه جلسه فوق العاده ای برگزار کنید. مصاحبه آقای بهبودی درباره مالیات به درد خودشان می خورد، بهتر است استاندار به جلسه شورای شهر بیاید تا ما هم حرفمان را بگوییم. و همچنین شهردار در مورد وضعیت سازمان ورزش و … توضیح دهند.

نجفی در ادامه در توضیحی در رابطه با تعرفه عوازض محلی گفت: شوراهای محترم تمام کشور محترم در موضوع قانون برنامه ششم و خود شورا وارد نشدند،  در ماده ۱۴۱ قانون برنامه ششم توسعه، اختیارات شما و شهرداری ها دیگر رفته و براساس بودجه سال آینده درآمدهای شهرداری به خزانه دولت می رود و پس از آن درآمدها به شهرداری ها داده می شود.
ما یک ماه است هرروز جلساتی برای تعرفه عوارض محلی جلسه برگزار می کنیم و باید این را مورد توجه قرار دهند که اگر دست شهرداری در بودجه سال آینده باز نباشد با مشکل روبرو خواهیم شد.

در ادامه جلسه، پورخردمند مدیر درآمد شهرداری، به ارائه گزارشی درباره تعرفه عوارض محلی پرداخت.

۰۹:۴۰ درسخوان وارد جلسه شد.

نجفی نیز پس از توضیحات پورخردمند از جلسه شورای شهر خارج شد و پورخردمند و عاشقی نمایندگان شهرداری در جلسه شورا شدند.

بابایی اقدم درباره پیشنهاد شهرداری مبنی بر تشکیل هیئت های ارزیابی، گفت : مقاومتی در بخش مالی شهرداری وجود دارد  این پیشنهاد هیئت ارزیابی برای ایجاد سِمت جدید برای مدیران این بخش است، احساس می کنم در بحث قیمت گذاری، مافیایی در شهرداری وجود دارد .

شیاری اظهار داشت: درباره موضوع پلاسکو و آتش نشانان این تسلیت ها کافی است و اگر مشابه این اتفاق در تبریز رخ دهد، برای برخی از آقایان محفلی ایجاد می شود که بروند سلفی عکس بگیرند! ۴ میلیارد تومان برای خرید ماشین های آتش نشانی با ارتفاع ۵ متر پول دادیم ولی ارتفاع زیرگذرها ۴,۵ متر است! پسرخاله و خواهرزاده و … را برای هیئت های ارزیابی شهرداری انتخاب کرده اند که نمی توانند برای دو کیلو میوه قیمت بگذارند! و اگر اعتراض داریم  بر این اساس گفتیم هیئت ارزیابی اصلاح شود.

تذکر دبیری به شیاری مبنی بر صحبت نکردن در  خارج از موضوع، سبب شد تا شیاری به طعنه بگوید مشخص است چه کسانی عکس سلفی می گیرند، شما چرا به خود میگیرید؟!

چمنی نیز ابراز داشت:  اینکه هر طرح یا لایحه شهردار آورد نباید با آن مخالفت کنیم بلکه با توجه به منافع مردم باید تصمیم گیری کنیم.

در نهایت این پیشنهاد شهرداری مبنی بر تغییر دفترچه قیمت گذاری و سپردن آن به هیئت ارزیابی رای نیاورد.

اصرار بهروز خاماچی مبنی بر سخن گفتن درباره لایحه و نرسیدن نوبت به وی سبب شد تا با صدای بلند از جلسه خارج شود و پس از ۱۰دقیقه بار دیگر به جلسه بازگردد.

منبع : تبریز بیدار