بازرسی و تایید آسانسورهای برقی اجباری است
بازرسی و تایید آسانسورهای برقی اجباری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسورهای برقی اظهار کرد: آسانسورها باید مورد بازرسی و آزمون ادواری قرار گیرند و کارفرمایان پروژه‌های عمرانی و ساختن و سازها موظفند فقط با شرکت‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسورهای برقی اظهار کرد: آسانسورها باید مورد بازرسی و آزمون ادواری قرار گیرند و کارفرمایان پروژه‌های عمرانی و ساختن و سازها موظفند فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند.

وی گفت: پس از نصب آسانسور توسط شرکت‌های نصب مجاز دارای پروانه، طراحی آسانسورهای نصب شده توسط همین شرکت در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور برای بازرسی به یکی از شرکت‌ها ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: در صورت رویت مغایرت در آسانسور مورد بازرسی با استانداردهای مربوطه موارد جهت رفع نقص به کارفرما به صورت کتبی اعلام می‌شود و بازرسی مجدد پس از رفع نواقص انجام می‌شود.

علایی با بیان اینکه اعتبار گواهینامه بازرسی آسانسور یک سال است، افزود: بهره‌برداران آسانسور باید جهت سرویس و نگهداری آسانسورهای خود با شرکت‌های دارای پروانه طراحی  و مونتاژ آسانسور قرارداد منعقد کرده و در زمان اتمام اعتبار گواهینامه گواهی بازرسی دریافت کنند. 

وی با تاکید به اهمیت موضوع استاندارد آسانسورها بیان کرد: این موضوع با سلامت و ایمنی جامعه در ارتباط است و کم  کاری در این زمینه می‌تواند پیامدهایی ناگواری به همراه داشته باشد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل به تعداد قابل توجه آسانسورهای نصب شده در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: به دلیل استفاده روزمره مردم از این آسانسورها انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نسبت به استانداردسازی و بازرسی ادواری آسانسورهای خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند و بدون گواهی بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نگیرد.

علایی اظهار کرد: صدور پایان کار در شهرداری‌ها منوط به گواهی بازرسی آسانسور و نامه اداره کل استاندارد است و مردم می‌توانند در صورت نارضایتی از کیفیت عملکرد مراتب را به اداره کل استاندارد اردبیل منعکس کنند.