همدردی هواداران تراختور با داغدیدگان حادثه ساختمان پلاسکو!
همدردی هواداران تراختور با داغدیدگان حادثه ساختمان پلاسکو!

اویاقلیق : از حادثه قطار گرفته تا فوت ناگهانی چهره شاخص سیاسی و مذهبی و اخیرا حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو، همگی نشان از آن دارد بقول بزرگان و ریش سفیدان ، سنگینی ماههای محرم و صفر تداوم دارد. دنیا دیده ها به این باور رسیده اند که ماههای محرم و صفر باصطلاح ماههای سنگینی هستند […]

اویاقلیق : از حادثه قطار گرفته تا فوت ناگهانی چهره شاخص سیاسی و مذهبی و اخیرا حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو، همگی نشان از آن دارد بقول بزرگان و ریش سفیدان ، سنگینی ماههای محرم و صفر تداوم دارد.

دنیا دیده ها به این باور رسیده اند که ماههای محرم و صفر باصطلاح ماههای سنگینی هستند و احتمال تصادفات زیاد است و اصطلاح ترکی آن اینگونه است که «محرم-صفر آغیر آی دیلار».

با خبر واقعه ناگوار ساختمان پلاسکو، هواداران تراختور نیز بسان سایر هموطنان ، درد و تالم بازماندگان حادثه، خصوصا شهدای آتش نشان را با جان و دل احساس کردند که حضور کم تعداد آنها در سایتهای ورزشی، نمایانگر آنست که فکر و احساس آنها معطوف به حادثه دردناک اخیراست.

هواداران تراختور که خود را درس آموخته مکتب انسانیت و اسلامیت میدانند، با بازماندگان حادثه ابراز همدردی نموده و برایشان عرض تسلیت مینمایند.
الله متعال به فوت شدگان رحمت و مغفرت و به بازماندگان، صبر و اجر عطا فرماید.

گفتنیست که انجام خیرات و دوری از محرمات و انفاق و صدقه دادن، بخواست خدای عزوجل، دافع و مانع بلیات و اتفاقات ناگوار است که بایستی به این مهم توجه داشته باشیم.

شعر معروفی است ازمرحوم سعدی که عده ای آنرا بزبان می اورند اما به معنا و مفهوم آن توجهی ندارند:

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند،
چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار!

بر اساس این شعر همه انسانهای روی زمین از هر ملیت و رنگ و جنسی که باشند، همگی اولاد آدم هستند و جوهر و ذات آنها یکی است و هچیک با دیگری فرقی ندارند و انسانها همانند اعضای یک بدن هستند که هر عضوی دردی احساس کند، آن درد به سایر اندامها، عینا منتقل میشود.

متاسفانه دیدیم که در حادثه دردناک قطار تبریز – مشهد، برخلاف معنای شعر فوق عده ای فوتبالدوست نه تنها با بازماندگان جانباختگان، اظهار همدردی نکردند بلکه مطیع شیطان شدند و درسایتهای ورزشی، نمک به زخم خانواده های دلسوخته پاشیدند . با کامنتهائی نظیر: خوشحال شدیم که چهل تا از ترک ….. ها کم شدند!

تاسف بارتر این بود که مسئولین سایتها این حرفهای شیطانی را منتشر کردند!

خداوند جان باختگان را غریق رحمت و مغفرت قرار دهد و ما را ازشر شیطان و ایادی آن مصون نگه دارد. آمین یارب العالمین.

یادداشت: ساوالان – اردبیل