خط و نشان کشیدن استاندار آذربایجان‌شرقی به ایجادکنندگان مانع برای سرمایه‌گذاران
خط و نشان کشیدن استاندار آذربایجان‌شرقی به ایجادکنندگان مانع برای سرمایه‌گذاران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان چاراویماق با بیان اینکه در دوره‌ای که سالانه درآمد نفتی کشور ۱۰۰ میلیارد دلار بوده نتوانسته این پروژه‌های عمرانی را به اتمام برسانند، اظهار کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان چاراویماق با بیان اینکه در دوره‌ای که سالانه درآمد نفتی کشور ۱۰۰ میلیارد دلار بوده نتوانسته این پروژه‌های عمرانی را به اتمام برسانند، اظهار کرد: اما امروز که دولت با محدودیت‌های بسیاری روبه‌روست این مسائل مطالبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمر پروژه همچون جاده میانه – میاندوآب به ۱۸ سال می‌رسد در حالی که می‌شد این پروژه را در عرض یک سال به اجرا درآورد، کاش این چنین مطالبه‌هایی در دوره‌های قبل نیز وجود داشت.

* هیچ پروژه‌ای به دلیل نبود یا کمبود اعتبار در استان متوقف نشده است

جبارزاده با بیان اینکه در این دولت تا زمانی که پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به اتمام نرسیده کلنگ‌زنی جدیدی نخواهیم داشت، گفت: به هیچ عنوان وعده‌ای بی‌جا به مردم نخواهیم داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تنها در استان آذربایجان‌شرقی ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که از دوره قبل به جا مانده و تمام کردن این همه پروژه با بودجه عمرانی ۳۰۰ میلیارد تومانی سال‌ها زمان خواهد برد.

وی ادامه داد: تا به امروز هیچ پروژه‌ای به دلیل نبود یا کمبود اعتبار در استان متوقف نشده و با توجه به اعتمادی که پیمانکاران به این دولت داشته‌اند از آنها خواسته‌ایم تا پروژه‌ها را ادامه دهند.

* خط و نشان استاندار به ایجادکنندگان مانع برای سرمایه‌گذاران

جبارزاده با بیان اینکه هر کسی در این شهرستان سرمایه‌گذاری را برنجاند با من طرف است،ادامه داد: در شهرستان چاراویماق با همکاری شرکت ایمیدرو، چند پرواز و نقشه‌برداری برای شناسایی معادن این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از توانمندی‌های این شهرستان علاوه بر گندم در سند تدبیر توسعه، وجود معادن است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با توجه به مکانیزه کردن بخش کشاورزی این شهرستان به اندازه تمام دوره‌های قبل تسهیلات پرداخت شده و تولید ۹۰ هزار تن گندم طی امسال‌ از نتایج اقدامات انجام شده است.

* ذخیره گندم برای ۷۰۰ روز در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در حالی که در ابتدای دولت تنها برای ۱۰ روز در سیلوها گندم وجود داشت اما امروز با همکاری کشاورزان و کمک مسؤولان به اندازه ۷۰۰ روز ذخیره گندم داریم.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز در سه سال گذشته به اندازه تمام ادوار قبل، برای مکانیزه کردن کشاورزی در این شهرستان تسهیلات پرداخت شده که تولید بی‌سابقه ۹۵ هزار تن گندم در سال‌جاری از نتایج این اقدامات است.

جبارزاده با اشاره به اجرای طرح پهنه‌بندی کشاورزی در استان توسط متخصصان کشاورزی، گفت: کشاورزان استان امسال بالغ بر ۷۰۰ هزار تن گندم تولید کردند و این در حالی است که در سال ۹۲، میزان ذخیره گندم به عنوان یکی از تهدیدات در استان مطرح بود.