مسؤولی که مبتلا به زندگی مرفه و اشرافی است درد محرومان را نمی‎فهمد
مسؤولی که مبتلا به زندگی مرفه و اشرافی است درد محرومان را نمی‎فهمد

حجت‎الاسلام اکبر نوروزنژاد، امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با توجه به اشرافی‎گری و جایگاه آن در دین اسلام و جامعه اسلامی، اظهار داشت: اشرافی‌گری جایی در فرهنگ دینی ندارد و در اسلام به هم‎سطح زیستن مسؤولان با پایین‎ترین قشر مردم تاکید شده است. وی با اشاره به اهداف نهضت امام راحل، افزود: […]

حجت‎الاسلام اکبر نوروزنژاد، امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با توجه به اشرافی‎گری و جایگاه آن در دین اسلام و جامعه اسلامی، اظهار داشت: اشرافی‌گری جایی در فرهنگ دینی ندارد و در اسلام به هم‎سطح زیستن مسؤولان با پایین‎ترین قشر مردم تاکید شده است.

وی با اشاره به اهداف نهضت امام راحل، افزود: یکی از بندهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی احقاق حقوق مستضعفان و محرومان جامعه است که در قانون اساسی به عنوان مهم‎ترین بخش به رعایت آن تاکید شده است.

مسؤول جبهه پایداری آذربایجان غربی گفت: امام راحل در بیانات و وصایای خود همواره مسؤولان را به ساده زیستی دعوت می‎فرمودند و رهبر معظم انقلاب نیز مکرر سران دولتی و حکومتی را به پرهیز از اشرافی‎گری و تجمل‎گرایی دعوت می‎کنند.

وی اشرافی‌گری را با مردمی زیستن در منافات و تضاد خواند و ادامه داد: مسؤولی که به شکل اشرافی زندگی می‎کند، هرگز موفق به درک و لمس درد مردم نمی‎شود و همواره بین او و عموم مردم جامعه فاصله وجود دارد.

نوروزنژاد با اشاره به فیش‎های نجومی و ناچیز خواندن رقم آن از سوی برخی از مسؤولان، خاطرنشان کرد: با چنین مبلغی مشکلات تعداد زیادی از مردم و جوانان حل شده و برای خیلی از جوانان امکان ازدواج فراهم می‌شود.

وی با توجه به اختلاف دیدگاه بین یک فرد رفاه زده غرق در ثروت و قدرت با یک فرد غرق در محرومیت و گرفتاری‎ها، گفت: مسؤولی که مبتلا به زندگی مرفه و اشرافی است گورخواب‎ها و کارتن خواب‌ها را ندیده و درد محرومان را نمی‎فهمد.

مسؤول جبهه پایداری آذربایجان غربی با توجه به ادعای برخی دولتمردان مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، عنوان کرد: اینکه ادعا می‎کنند مبارزه با مفاسد یا انتشار فیش‎های نجومی کار خود دولت بوده است، شعاری بیش نیست و ما در عمل شاهد خلاف آن و عدم مبارزه با نجومی بگیران هستیم.

وی بیشتر کسانی که با دولت یازدهم همکاری می‎کنند را صاحبان زندگی مرفه و اشرافی دانست و افزود: دولت شعار نبود تبعیض و رعایت حقوق شهروندی را می‎دهد، در حالی که قشری را به عنوان نورچشمی‎ مورد حمایت خود قرار داده است.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با تاکید بر وجود مشکلات زیادی در زمینه عدم رعایت حقوق شهروندی از سوی دولت فعلی، تصریح کرد: برای ما مسئله است که چرا دولت در چند ماهه آخر عمر خود منشور حقوق شهروندی منتشر می‎کند و تا چه حد خود در طول این چند سال به بندهای آن عامل بوده است؟!

وی تساوی حقوق شهروندی، نبود نورچشمی که نامتناسب با نظام و حکومت اسلامی است، حق مسکن و مسائلی از این قبیل را از بندهای اصلی منشور حقوق شهروندی خواند که در طول عملکرد دولت فعلی به آن‎ها بها داده نشده است و افزود: هیچ یک از این مسائل به صورت جدی در برنامه‎های دستگاه اجرایی کشور قرار نگرفته است.

نوروزنژاد از  عدم مصوبه مجلس و غیر عملیاتی بودن منشور حقوق شهروندی انتقاد کرد و گفت: همه این علامت سوال‌ها انسان را تنها به یک نتیجه می‌رساند و آن تبلیغاتی و ویترینی بودن انتشار این منشور است.

وی با تصریح به این موضوع که مردم دولت را در عملی ساختن شعارهای انتخاباتی خود ناموفق دیده و دوباره به این شعارها رای نمی‎دهند، ادامه داد: تصور نمی‌شود که دولت از طرح حقوق شهروندی به نتیجه‎ای برسد و نگاه مردم به سفره خود و عملکرد دولت است.