آمادگی کامل استان اردبیل در پذیرایی از میهمانان نوروزی
آمادگی کامل استان اردبیل در پذیرایی از میهمانان نوروزی

کریم حاجی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در محل مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی برپا می‌شود، اظهار کرد: مانور آغاز ستاد در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان آغاز به کار می‌کند و اجرای بازی‌های بومی، محلی و برگزاری مسابقات متنوع در محل ستاد از جمله […]

کریم حاجی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در محل مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی برپا می‌شود، اظهار کرد: مانور آغاز ستاد در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان آغاز به کار می‌کند و اجرای بازی‌های بومی، محلی و برگزاری مسابقات متنوع در محل ستاد از جمله برنامه‌ها است.

وی گفت: اجرای موسیقی عاشیقلار، آیین نوروزی تکم گردانی و برپایی سفره هفت‌سین در ستاد، ورودی‌ها و میادین شهر نیز در این ایام اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از استقبال نمادین از اولین گردشگر به شهرهای استان خبر داد و افزود: راه‌اندازی عکاسخانه سنتی با لباس‌های اقوام ایرانی برای تهیه عکس از گردشگران و برگزاری نمایشگاه عکس از جاذبه‌ها و آثار تاریخی استان در طول ایام نوروز در سطح استان برگزار می‌شود.

حاجی‌زاده به برگزاری کارگاره صنایع دستی در محل موزه صنایع دستی استان اشاره کرد و از آمادگی موزه تاریخ طبیعی جهت بازدید مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

وی بیان کرد: خدمات متنوع دیگری مانند برگزاری تور رایگان اردبیل‌گردی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌ها در ایام تعطیلات عید و برپایی چادرهای اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرها نیز جزو فعالیت‌هایی است که در این ستاد انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: تامین سوخت و نظارت بر جایگاه‌های سوخت در روزهای عید به طور مکرر انجام می‌شود و سامانه تلفنی ۱۲۴ برای اخذ شکایت‌های تلفنی در رابطه با نظارت بر صنوف مختلف آماده دریافت گزارش‌های هموطنان گرامی است.

حاجی‌زاده به رفع نواقصات آب‌های گرم و رعایت ظرفیت و بهداشت مراکز مذکور تاکید کرد و یادآور شد: معرفی بازارچه‌های عرضه کالاها، ارزاق عمومی و میوه برای تامین نیازهای مسافران و مردم انجام می‌شود.

وی به آمادگی نمایندگان خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، سایپا و ایران خودرو جهت امدادرسانی به خودروها و اعزام اکیپ‌های سیار به جاده‌های مواصلاتی در صورت نیاز اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و اورژانس‌ها آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی در ایام تعطیلات خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پروازها در ایام نوروز خبر داد و عنوان کرد: فروش اینترنتی و حضوری بلیط، نظارت بر نرخ‌ها، ساماندهی اتوبوس‌های بین شهری، پخش لوح مسافر و ساماندهی پایانه‌ها در میادین شهر از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

حاجی‌زاده یادآور شد: هشت تابلوی اطلاع‌رسانی ۰۹۶۲۹ تحت عنوان سامانه جامع گردشگری و رسیدگی به شکایات مسافران در مناطق مختلف شهر نصب شده و نظارت‌های ویژه‌ای در ارائه خدمات اعضای جامعه مراکز اقامتی، انجمن صنفی و مجتمع‌های آبدرمانی، دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه راهنمایان تور و مراکز پذیرایی بین‌راهی انجام می‌شود.

وی گفت: نقشه، بروشور و لوح‌های فشرده، فیلم جاذبه‌های گردشگری در این ایام برای مسافران در این ایام تهیه شده که قرار است بین مسافران توزیع شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی خانه‌های معلم و مدارس جهت اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در این ایام پخت و توزیع رایگان نان محلی و آش دوغ توسط شهرداری در ورودی شهر انجام می‌شود.

حاجی‌زاده گفت: ۱۴۰ هزار نسخه،‌ بروشور، نقشه و اقلام تبلیغاتی دیگر با همکاری و هماهنگی جمعیت هلال احمر، شهرداری‌ها، اداره کل میراث فرهنگی و برخی از دستگاه‌ها عضو ستاد تهیه شده که در ایام تعطیلات بین مسافران توزیع می‌شود.

وی به هماهنگی با صدا و سیما برای پخش مستند جاذبه‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: کیوسک‌های اطلاع‌رسانی تحت پوشش اداره کل و جوامع و انجمن‌های صنفی و بخش خصوصی نیز آماده اطلاع‌رسانی به مسافران هستند.