زنگ هوای پاک در هوای ناپاک تبریز نواخته شد!
زنگ هوای پاک در هوای ناپاک تبریز نواخته شد!

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، حمید قاسمی  در این مراسم در مدرسه امام علی (ع) تبریز با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست آذربایجان شرقی بر فرهنگ سازی و آشنا کردن آحاد جامعه با مقوله محیط زیست از سنین کودکی و از مدارس تاکید کرد. وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، حمید قاسمی  در این مراسم در مدرسه امام علی (ع) تبریز با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست آذربایجان شرقی بر فرهنگ سازی و آشنا کردن آحاد جامعه با مقوله محیط زیست از سنین کودکی و از مدارس تاکید کرد.
وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند، گفت: با در نظر گرفتن سه محور اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست می توان به توسعه پایدار دست یافت.
قاسمی افزود: جهت کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها بایستی تردد خودروها به خصوص خودروهای تک سرنشین کم و برای مسافرت های درون شهری از خودروهای عمومی استفاده شود.
حیدر پورسلیمانی مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش تبریز هم با برشمردن عوامل آلودگی هوا گفت: ارتباط مستقیم و تنگاتنگی بین آلودگی هوا و تخریب محیط زیست است.
در این مراسم همیاران هوای پاک، نمایشی در زمینه هوای پاک اجرا کرده و نمایشگاهی هم در همین زمینه برپا شد.
زنگ هوای پاک امروز به مناسب ۲۹ دی (روز هوای پاک ) در حالی در تبریز نواخته شد که شاخص آلاینده ها همانند روزهای گذشته بیش از حد مجاز و ناسالم برای گروه های حساس است.