دو هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در تبریز افتتاح می شود
دو هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در تبریز افتتاح می شود

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا ، رحیم شهرتی فر در جلسه شورای اداری تبریز با بیان اینکه رشد اقتصادی در جامعه حاکی از تلاش دولت است، افزود: در طول سه سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرستان تبریز هزینه شده که در واقع سالانه ۲۵ میلیارد ریال در بخش عمرانی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا ، رحیم شهرتی فر در جلسه شورای اداری تبریز با بیان اینکه رشد اقتصادی در جامعه حاکی از تلاش دولت است، افزود: در طول سه سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرستان تبریز هزینه شده که در واقع سالانه ۲۵ میلیارد ریال در بخش عمرانی هزینه شده است.
وی از توزیع ۱۳هزار و ۹۴۵ تن قیر رایگان در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: در ۶۶ روستای شهرستان آسفالت معابر انجام شده است.
فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: باید خدمات دولت در حوزه سلامت و بهداشت و درمان هم برای اطلاع مردم از عملکرد دولت در طول سه سال گذشته گفته شود.
شهرتی فر همچنین با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر با تاکید بر برگزاری باشکوه برنامه‌های این دهه گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای گزارش عملکرد مدیران است.
وی همچنین با اظهار تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی و تقدیر از حضور گسترده مردم در تشییع و مجلس ترحیم ایشان خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور گسترده علاقه و احساسات خود را به آیت‌الله هاشمی نشان دادند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تبریز نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ برش های استانی برنامه اقتصاد مقاومتی، بر تسهیل رفع موانع تولید و حمایت از گارگاه های بزرگ صنایع دستی با تاکید بر بازاریابی تاکید کرد.
به گفته سید رامین اسبقی، ۵۷ روستای دارای قابلیت صنایع دستی در استان وجود دارد که چهار روستای لیقوان، لاهیجان، بارانلو و مایان در شهرستان تبریز قرار دارند.
وی از ایجاد بازارچه های صنایع دستی در شهرستان تبریز طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: یک بازارچه دیگر نیز قبل از عید نوروز افتتاح می شود.
اسبقی از ۳۹ پروژه در حال ساخت حوزه هتلینگ در استان خبر داد و گفت: ۱۲ طرح از این مجموعه در شهرستان تبریز است.
رئیس اداره برنامه ریزی سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه فعالیت های سازمان را معطوف به حل مشکل واحدهای تولیدی دانست و گفت: برای اولین بار تراز استان مثبت شده و صادرات بیش از واردات است .
آرش نگهبان، تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد را مهم ترین اولویت صنعت، معدن و تجارت اعلام و افزود: از ۲۳ طرح ملی کشوری قابل افتتاح، سه طرح مربوط به استان آذربایجان شرقی است.
وی راه انداری ۱۰۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفر در شهرستان تبریز، صدور ۳۵ فقره جواز توسعه برای واحدهای صنعتی موجود جهت افزایش ظرفیت با حجم سرمایه ۴۳۰ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر در شهرستان تبریز را از جمله اقدامات این سازمان برشمرد.
نگهبان، خاطر نشان کرد: بعد از پایش واحدهای صنعتی استان تعداد واحدهای واقعی سه هزار و ۴۰۰ واحد بود که با راه اندازی ۱۰۰ واحد صنعتی جدید هم اکنون ۴ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی واقعی و دارای جی پی اس در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۰ واحد در شهرستان تبریز مستقر هستند و برای ۱۰۰۰ نفر شغل ایجاد شده که شامل ۵۲ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در استان است.
نگهبان، رفع موانع زیرساختی شهرک های صنعتی از جمله شهرک صنعتی تبریز ۴ ، راه اندازی بیش از ۴۷۰ واحد تولیدی در دست اجرا در این شهرک،حل مشکل تصفیه خانه شهرک چرمشهر تبریز، تامین برق شهرک صنعتی رجایی، ساماندهی واحدهای صنعتی موجود در کجاباد و ساماندهی واحدهای تولیدی کوی صنعتی شهید مدنی را از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد رفع موانع تولید ذکر کرد.
نگهبان خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی واحدهای جدید، واحدهای قبلی نیز تشویق به افزایش ظرفیت تولید شدند که با حجم سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیارد تومانی ، ۱۰۰۰ نفر به اشتغال قبلی افزوده شد.