وضعیت هوای تبریز باز هم در وضعیت ناسالم قرار دارد
وضعیت هوای تبریز باز هم در وضعیت ناسالم قرار دارد

به گزارش اویاقلیق داوود قاسم‌زاده در خصوص شاخص آلودگی هوای امروز تبریز اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای تبریز امروز ۱۲۸ پی‌ اس آی رسیده و ناسالم برای گروه‌های حساس است. وی با بیان اینکه دلیل اصلی این تداوم آلودگی هوا وارونگی و پایداری جوی هوا است، گفت: افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی و همچنین […]

به گزارش اویاقلیق داوود قاسم‌زاده در خصوص شاخص آلودگی هوای امروز تبریز اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای تبریز امروز ۱۲۸ پی‌ اس آی رسیده و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی این تداوم آلودگی هوا وارونگی و پایداری جوی هوا است، گفت: افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی و همچنین کودکان در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: در طول ۲۸ روز آلودگی هوا توصیه‌های در راستای کاهش آلودگی هوا از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما گفته شده که دوباره تأکید می‌کنم کاهش آلودگی هوا به همت مردم نیاز دارد.

وی افزود: مردم با استفاده از وسائل نقلیه عمومی و پرهیز از استفاده خودروهای شخصی می‌توانند میزان آلاینده‌ها را کاهش بخشند.

قاسم‌زاده با تأکید بر اینکه نقش مردم در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است، گفت: میزان مصرف زیاد انرژی توسط مردم و استفاده از خودرهای شخصی و وارونگی هوا منجر به آلودگی هوای بیش از ۲۰ روز تبریز بوده است.

وی  یادآور شد: بر اساس شاخص آلودگی هوا، شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

فارس