وضعیت تاسف انگیز آمار طلاق در آذربایجان شرقی
وضعیت تاسف انگیز آمار طلاق در آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، رضا مسعودی‌فر در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: ۵۶۶ درصد از کل اتهامات در استان را ده اتهام(ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، تهدید، سرقت مستوجب تعزیر، تخریب، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادف رانندگی، کلاهبرداری، تصرف […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، رضا مسعودی‌فر در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: ۵۶۶ درصد از کل اتهامات در استان را ده اتهام(ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، تهدید، سرقت مستوجب تعزیر، تخریب، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادف رانندگی، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، خیانت در امانت، ممانعت از حق) تشکیل می دهد.

وی از کاهش پنج درصدی نرخ رشد در پرونده های کیفری و کاهش ۶ درصدی نرخ رشد در پرونده های حقوقی در استان در ۹ ماهه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴ خبر داد و از نظر آمار وقوع سرقت در کشور، استان آذربایجان شرقی را آخرین استان اعلام کرد.

 وی از افزایش آسیب‌های اجتماعی و قتل و خودکشی در استان اظهار نگرانی کرد و نسبت ازدواج به طلاق در استان در ۹ ماهه سال ۹۵ را یک طلاق از هر چهار ازدواج عنوان نمود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به وضعیت دستگیرشدگان در استان در ۹ ماهه سال ۹۵ اظهار داشت: ۶۳ درصد از دستگیر شدگان بیکار بوده و شغلی نداشته اند و ۷۸ درصد از دستگیر شدگان نیز دارای تحصیلات دیپلم و کمتر می باشند.

صمدی‌راد مدیرکل پزشکی قانونی استان نیز با ارائه آمار متوفیات تصادفات رانندگی استان در ۹ ماهه سال ۹۵ به تفکیک محل فوت گفت: در ۹ ماهه سال ۹۵ تعداد ۵۴۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند که ۵۳ درصد از فوت شدگان در محل حادثه، ۳۹ درصد در بیمارستان و ۶ درصد نیز در راه انتقال به بیمارستان فوت کرده اند.

همچنین محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز ضمن گزارشی در خصوص علت افزایش میزان تلفات جانی تصادفات در مراکز درمانی، کمبود فضای فیزیکی و امکانات را از جمله دلایل این افزایش عنوان داشت.