سقوط هواپیمای ترابری ترکیه در قرقیزستان ۳۲ کشته برجای گذاشت
سقوط هواپیمای ترابری ترکیه در قرقیزستان ۳۲ کشته برجای گذاشت

تعداد تلفات سقوط یک فروند هواپیمای باری ترکیه در نزدیکی پایتخت قرقیزستان به ۳۲ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت قرقیزستان اعلام کرد، یک فروند هواپیمای باری ترکیه که از ترکیه پرواز خود را آغاز کرده بود در نزدیکی «بیشکک» پایتخت قرقیزستان سقوط کرد و به دنبال آن ۳۲ نفر تاکنون جان خود را از دست […]

تعداد تلفات سقوط یک فروند هواپیمای باری ترکیه در نزدیکی پایتخت قرقیزستان به ۳۲ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت قرقیزستان اعلام کرد، یک فروند هواپیمای باری ترکیه که از ترکیه پرواز خود را آغاز کرده بود در نزدیکی «بیشکک» پایتخت قرقیزستان سقوط کرد و به دنبال آن ۳۲ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این گزارش شده بود که این هواپیما در حین فرود به واسطه شرایط آب و هوایی نامساعد در روستایی در نزدیکی فرودگاه سقوط کرده است و دستکم ۱۵ خانه تخریب شده است.

وزارت امور اضطراری بیشکک همچنین گزارش کرده است که این هواپیما چهار خدمه پرواز داشته است که یکی از آنها جان سالم به در برده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد، مقامات قرقیزستان اعلام کرده‌اند که دستکم ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک روز دوشنبه (امروز) در سقوط هواپیمای باری در نزدیکی فرودگاه بیشکک جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش، اکثر قربانیان این حادثه، ساکنان روستایی بودند که هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در زمان فرود به دلیل مه غلیظ و نبود دید کافی به آن برخورد کرد.

بنا به گفته مسئولان فرودگاه، هواپیمای مذکور قرار بوده است در مسیر خود از هنگ‌کنگ به استانبول، «ماناس» در نزدیکی بیشکک یک توقف بین راهی داشته باشد که در ساعت ۰۷:۳۱ به وقت محلی (۰۱:۳۱  به وقت گرینویچ) در حین تلاش برای فرود به واسطه دید ناکافی در یک روستایی در نزدیکی بیشکک سقوط می‌کند.

این گزارش ادامه می‌دهد هواپیمای مذکور ۱۵ ساختمان روستا را تخریب می‌کند و دستکم ۲۰ نفر از ساکنان روستا جان خود را از دست می‌دهند.

اعضای تیم نجات موفق شدند یکی از خدمه پرواز و ۱۵ نفر از ساکنان روستا که در آوار گرفتار شده بودند را نجات دهند.