غیبت معنادار آقای نائب رئیس / عابدزاده: معاونت فرهنگی نباید از چارت شهرداری حذف شود / طرحی که شورش به بار خواهد آورد!
غیبت معنادار آقای نائب رئیس / عابدزاده: معاونت فرهنگی نباید از چارت شهرداری حذف شود / طرحی که شورش به بار خواهد آورد!

جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۵دقیقه تاخیر آغاز شد و ششگلانی که قول داده بود تا جلسه امروز در سالن جلسات برگزار شود خود از  غایبان ابتدایی جلسه است و بازهم تالار شهردار میزبان شورانشینان می باشد. دبیری در ابتدا ضمن تبریک هفته اهدای کتاب ابراز امید کرد تا اهدای کتاب در جامعه نهادینه شود. […]

جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۵دقیقه تاخیر آغاز شد و ششگلانی که قول داده بود تا جلسه امروز در سالن جلسات برگزار شود خود از  غایبان ابتدایی جلسه است و بازهم تالار شهردار میزبان شورانشینان می باشد.

دبیری در ابتدا ضمن تبریک هفته اهدای کتاب ابراز امید کرد تا اهدای کتاب در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین خواستار پیشنهاد و مطالعه دقیق در بودجه سال آینده شد.

عابدزاده در نطق پیش از دستور این هفته ضمن اشاره به بودجه بندی سال آینده اظهار داشت: نباید کاری کنیم تا شورا و شهردار بعدی دچار تنش شده و مارا مقصر بدانند.

وی افزود: رعایت عدالت از دیگر شاخصه ها هست و همه ما دم از عدالت می زنیم ، وظیفه اصلی ما کم کردن بی عدالتی ها بوده و بایستی به مناطق محروم و کم برخوردار کمک های لازم انجام گیرد.

عضو کمیسیون بودجه ادامه داد: همه ما رویکرد اصلی برنامه هایمان را ۲۰۱۸ معرفی می نماییم اما انصافا نه زیرساخت ها آماده است و نه بودجه، دولتمردان باید بدانند که این یک بحث ملی است و مجلس و دولت عملا باید وارد گود شوند.

عابدزاده گفت: بیش از ۵۰ درصد مدارس باید تجدید بنا شوند و وظیفه ما کمک به مدارس است تا فرزندان این شهر آسیبی نبینند.

وی افزود: دیون و بدهی به افراد حقیقی و حقوقی بایستی پرداخت شوند و امری پنهان نماند و مدیران شفاف بگویند که چقدر بدهی دارند و ماهم کمک کنیم.پس دادن طلب این اندازه اهمیت دارد که  اگر طلبکار پول خودش را بخواهد باید نماز را قطع کرد و ما نیز نباید نارضایتی پیمانکاران واشخاص حقیقی و حقوقی را ایجاد کنیم پس در بازپرداخت بدهی ها باید سعی و تلاش جدی شود.

عابدزاده ادامه داد: رسیدگی به مناطق کم برخوردار وظیفه ما می باشد و درپرونده ای که برای یک تملک۳/۵میلیارد تومان پرداخت کردیم می توانستیم باهمان مقدار یک مسیرگشایی داشته باشیم.

عضوکمیسیون بودجه ادامه داد: اگر ۱۰۰ میلیارد به مسیرگشایی ها کنار بگذاریم میتوانیم حدود ۱۲ مسیرگشایی درسال۹۶ انجام دهیم و هدیه ای ویژه برای مردم داده و درآمدپایدار کسب کنیم.

جعفری در واکنش به سخنان عابدزاده گفت که امسال ۳۰۰ میلیارد برای مسیرگشایی کنار گذاشته بودیم چرا صورت نگرفت که عابدزاده گفت: من میگویم نقدی پول را کنار بگذاریم.

اسوتچی در تذکری گفت: سریال تحقیر شورای چهارم ادامه دارد و چند ماهی است که شورا در تالار شهردار برگزار میشود. نائب رئیس شما قول داده بودند تا از امروز در سالن شورا برگزار شود و رییس و نائب رئیس وقتی نمی توانند قولی را عملیاتی کنند وعده و وعید ندهند.

امیرحقیان نیز در تذکری گفت: امروز معنی ۱۵ روز را فهمیدیم و بازهم جلسات در تالار شهردار برگزار شد.

وی همچنین از ریاست شورا بابت برگزاری جلسه غیرقانونی کمیسیون بودجه انتقاد کرد.

حاجی زاده نیز در تذکری گفت: متاسفانه به رغم تذکرات متعدد از سوی اعضا و هییت رئیسه، شورا از کلان نگری دورمانده و از موضوعات اصلی فاصله گرفته ایم.

فرماندار نیز در نامه ای به شهردار خواستار ایجاد چارت جدید سازمانی شد که عابدزاده در واکنش به این نامه گفت : در چارت  جدید معاونت فرهنگی حذف شده که نباید چنین کاری صورت گیرد و همچنین صدهانفر از شهرداری باید برکنار شوند که چنین کاری عواقب بدی خواهد داشت.

Image title
دبیری گفت: باید چارت ابلاغی را اجرا کنیم و اگر اصلاحیه ای داریم به تهران ارسال نماییم.

چمنی در نطق خود اظهار داشت: قانون برای ما فصل الخطاب است و چارت جدید باید اجرایی میشد و چرا باید دست روی دست بگذاریم تا نهادبالادستی تذکر دهد. چرا شورا و شهرداری اجرایی نکردند؟ کارهای زاید در چارت جدید حذف شده و هرکس از اول آبان اجرایی نکرده باید پاسخگو باشد.

وی همچنین از رییس شورا خواست تا خروجی تذکرات کتبی را مشخص نماید و ۱ ساعت از وقت جلسه را درگیر تذکرات نکند.

دبیری در واکنش به نامه فرماندار گفت: باید چارت ابلاغی را اجرایی نماییم و اشکالات و مواردی که نیاز به اصلاحیه دارند را پیگیری نماییم و حتی میشود با مدیران سایر کلانشهرها همفکری کرد.

شیاری در تذکری گفت: نصف اداره جلسات شما برمبنای قانون نیست.

وی افزود: تشکیل کمیسیون ها براساس دوسوم حضوراعضا اجرایی می شود که دبیری پاسخ داد: شما باید در خصوص اداره جلسه تذکر دهید نه اتفاقات گذشته.

شیاری همچنین گفت: وقتی سوالی از شهردار مطرح میشو او موظف است که برای پاسخگویی حاضر شود.

دبیری در واکنش به سخنان شیاری گفت: شهردار بصورت کتبی پاسخ شما را داده و امروز هم آقای نجفی در وزارت نفت جلسه مهمی داشتند که در تهران حضور دارند.

دبیری در خصوص برگزار جلسه کمیسیون بودجه نیز گفت: دوسوم اعضا حضور داشتند و شما لحظه رای گیری ترک کردید که جلسه از رسمیت نمی افتد. وی در واکنش به اصطلاح “خودقانون” توسط امیرحقیان خطاب به وی نیز گفت: خودقانون شماها هستید که قانون را به نفع خودتان تفسیر می کنید.

دبیری ادامه داد: چون رای گیری خلاف میل شما بوده این سخنان را مطرح میکنید.

وی همچنین در خصوص محل برگزاری جلسه گفت: قدرت شورا نه در محل برگزاری جلسه بلکه به اتحاد ما بازمی گردد و بنده هیچ قولی ندادم و آقای ششگلانی باید پاسخگو باشند.

امیرحقیان در تذکری گفت: آقای لطفی شما حقوق خوانده اید، نظر شما در خصوص سخنان آقای دبیری و برگزاری جلسه چیست؟دبیری گفت: شما تذکرتان غیرقانونی است و باید میکروفون خودرا خاموش کنید.

بابایی اقدم نیز گفت: ما بیکار نیستیم تا زمانمان را با دعواهای شما تلف کنیم. چرا به موارد اصلی ورود نمی کنید؟

لطفی نیز گفت: باید سخنان هردوطرف شنیده شود اما زمان صحن شورا نباید به چنین حاشیه هایی تلف شود.

دبیری نیز در واکنش به اعتراضات امیرحقیان گفت: شما هرهفته جلسه را به حاشیه میکشید و مردم درباره شما قضاوت خواهند کرد.

نورمحمدزاده در خصوص طرح جامع گفت: ۱ساعت است از عدالت حرف میزنید اما این طرح جامع، طرح  عادلان نیست. هرچند در این شورا حرف زدن ارزشی ندارد اما میخواهم درباره این طرح سخن بگویم تا مشخص شود که مقدمه شورش خواهد بود.

درسخوان درواکنش به سخنان مطرح شده درباره طرح جامع گفت: نباید سخنان ما تبلیغاتی باشد و به نظرم بایستی حتما آقای پورمهدی در شورا حاضر شوند.

عزتی معاون شهردار هم گفت: طرح بد بهتر از بدون طرح ماندن است.

ایجاد سروصداها و اعتراضات زیاد توسط برخی ها در محوطه شورا باعث رفت و آمدهای مکرر کارمندان شورا به صحن و سخنان درگوشی با دبیری شد.گفته می شود خواسته برخی از اعتراض کنندگان در محوطه شورا شخصی می باشد.

نورمحمدزاده گفت: همه ما میگوییم مردم را دوست داریم اما ساخت و سازهارا به روی گسل می بریم.

فخرآذر گفت: بازهم جلسه ما بدون نتیجه پیگیری شد و نمی دانم چه قاعده ای است که دچار مباحث دوطرفه و نفسانی میشویم. در خصوص طرح جامع مشاور غلط انتخاب شده، پیگیری ها غلط صورت گرفته، طرح در شورا بدین شکل غلط است، مگر به نمایندگان خودمان اعتماد نداشتیم که آنان را به جلسات فرستادیم؟  چاره کار این است که جلسه فنی برگزار کنیم و نمایندگان مجلس را در جریان بگذاریم.

چمنی هم خواستار برگزاری جلسه اختصاصی برای بررسی طرح جامع شده و اظهار داشت: چرا امثال دکتردرسخوان که متخصص این امر هستند در این خصوص خودشان را کنار کشیده اند؟  وقتی سخن از افزایش جمعیت و توسعه شهر می کنیم بایستی در ابتدا ازدواج جوانانمان را تسهیل شود. باید با افرادیکه چنین طرحی را مصوب کردند برخورد شود.

آهور گفت: این طرح به صورت اصولی نوشته نشده و باید مشاور سومی دراین خصوص جذب کرد.

شهین باهر نیز گفت: متخصصان شهرسازی در شورا چندین بار جلسه تشکیل داده و چکش کاری هارا انجام داده اند اما در شورای عالی سخنان ما را کنار گذاشته اند.

درسخوان گفت: سال اول خانم آهور و در سالهای دوم تاچهارم با رای گیری صورت گرفته اقای بابایی اقدم نماینده ما شدند و این مصوبه به معنای درنظرگرفتن ۱۰۰درصد نظرات شورا نیست و اگر بنده بخواهم رای دهم ممتنع خواهد بود.

شیاری گفت: اخیرا یکی از آقایان گفته اند که منافع مخالفان طرح جامع درخطر است و به همین دلیل مخالفت می کنند. من میخواهم آن فرد شفاف بگوید که منافع چه کسی در خطر است؟ چه کسی زمین دارد؟ شفاف بگویید تا بدانیم.

وی افزود: در قضبه آیسان و میارمیار ۳ سال بود که ما فریاد میزدیم به ضرر شهر ایت چرا گوش شما بدهکار نبود؟ چرا بعداز ۳سال شهرداری به سخنان اولیه ما رسیده است؟

پس از این صحبت ها بندهای اول تا چهارم پیشنهاد شهرداری در خصوص اصلاحات طرح جامع توسط شورانشینان مصوب شد.

منبع: تبریز بیدار