تعمیق بخشی به فعالیت‌های علمی-پژوهشی، رویکرد اصلی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی
تعمیق بخشی به فعالیت‌های علمی-پژوهشی، رویکرد اصلی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا دکتر جعفر محسنی در جمع کارکنان سازمان جهاددانشگاهی استان افزود: معتقدم کارکردن در پستی که در چند سال گذشته  متعلق به  فرد کارآمدی ‌هم‌چون دکتر نجف قراچورلو بود، سخت و دشوار است، باید به ایشان برای توفیقات امروز سازمان جهاددانشگاهی تبریک گفت. وی با اشاره به قرار گرفتن […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا دکتر جعفر محسنی در جمع کارکنان سازمان جهاددانشگاهی استان افزود: معتقدم کارکردن در پستی که در چند سال گذشته  متعلق به  فرد کارآمدی ‌هم‌چون دکتر نجف قراچورلو بود، سخت و دشوار است، باید به ایشان برای توفیقات امروز سازمان جهاددانشگاهی تبریک گفت.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد بمباران کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز گفت: من در آن دوران دانشجو بودم، برای اولین بار در آن رویداد بود که با فعالیت‌های جهادگران دانشگاهی آشنا شدم، آن شهدا افرادی بودند که با دست خالی در مقابل زیاده‌خواهی رژیم بعثی می‌ایستادند، به یاد داشته باشیم در سنگر  چه کسانی قرار گرفته ایم و چه وظیفه خطیری بر عهده داریم.

وی ادامه داد: جامعه و کشور ما نیازمند حرکت‌های جهادگرانه است، فعالیت‌هایی که در راستای پیاده سازی آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران  انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات سازمان جهادداشگاهی در داخل این مجموعه و با همت همه همکاران حل شود، افزود: به یادداشته باشیم ضعف سیستم به ضعف همه ی ما بر می‌گردد و همچنین موفقیت آن موجب مباهات و فخر همه ما خواهد بود.

دکتر محسنی افزود: در حال حاضر همکاران ما در دورترین نقاط کشور پروژه اجرا می‎کنند و دستاوردهای این نهاد برای استان آذربایجان‌شرقی اعتبار کسب کرده است.

وی در تشریح وضعیت بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: متاسفانه در سازمان‌های دیگر بحث سبک سازی بدنه و تعدیل نیرو مطرح است که با توجه به فعالیت مثبت و توسعه محور بخش های مختلف سازمان جهاددانشگاهی از پژوهشکده‌ توسعه برنامه ریزی جهاددانشگاهی استان تا مرکز درمان ناباروری آذربایجان چنین مسئله‌ای پیش نیامده است.

وی افزود: معیار برای ارزشیابی افراد، صداقت و عملکرد آنهاست، کسی که عملکرد مثبتی دارد با آن کس که در انجام وظایف محوله کوتاهی می‌کند تفاوت داشته و بنده نیز با  افراد خاطی  برخورد قاطعانه‌ای خواهم داشت.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی همچنین با اعلام برنامه‌های پیش رو گفت: سازمان در سال‌های اخیر در توسعه فضای فیزیکی موفق عمل کرده است و خوشبختانه دیگر مشکلی از این حیث نخواهیم داشت، لازم است در راستای تعمیق بخشی به فعالیت‌های علمی –پژوهشی اقدام بیشتری بکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در سال‌های آتی باید آزمایشگاه تشخیص طبی به یک آزمایشگاه رفرنس در منطقه تبدیل شود، جهاددانشگاهی استان در زمینه طب پیشگیری و ارتقای سلامت گام جدی بردارد و در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر نیز به فعالیت خود ادامه دهد.

وی گفت: در بخش آموزش نیز باید بازنگری در رویکردها روی دهد، در حال حاضر آموزش‌های تخصصی اهمیت بسزایی دارد و در سازمان جهاددانشگاهی نیز این مهم در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار می‌گیرد.

دکتر محسنی از تلاش برای اخذ مجوز دانشکده علوم پایه سازمان جهاددانشگاهی منطقه آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: دانشگاه علمی-کاربردی این نهاد نیز به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در حوزه فرهنگی نیز تلاش خود را برای توسعه بخش‌هایی هم‌چون خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری بین المللی قرآن و مرکز افکار سنجی دانشجویان ایسپا، به کار می‌گیریم.

وی همدلی و رعایت شئون اسلامی و اخلاقی را از اصل‌های مهم منشور فعالیت در سازمان جهاددانشگاهی دانست و گفت: باید کارکنان این نهاد انقلابی همدلی خود را در عمل نان دهند و برای ارتقای سازمان تلاش خود را به کار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دکتر نجف قراچورلو، سرمایه اجتماعی بالایی برای جهاد دانشگاهی استان ایجاد کرده‌اند، بر خود واجب می‎دانم در این راستا قدم بردارم.

دکتر نجف قراچورلو، رئیس سابق سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، گفت: به همکاران تبریک می‌گویم که با تلاش خود، ارتقای واحد جهاددانشگاهی را به سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی محقق کردند.

وی افزود: ایجاد مجتمع آموزشی تحقیقاتی و ارتقای واحد جهاد دانشگاهی استان به سازمان جهاد دانشگاهی بر اساس چارچوب مصوبه هیات امناء دو هدف اصلی‌مان بود که هر دوی آن‌ها محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه  دکتر محسنی مسئولیت‌های متفاوتی در جهاددانشگاهی پذیرفته‌اند و آشنایی کافی با فعالیته‌ای بخش‌های مختلف این نهاد دارند.

وی موفقیت‌های سازمان جهاددانشگاهی را متعلق به همه همکاران جهاددانشگاهی دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش جمعی جهاددانشگاهی بیش از گذشته ارتقا یابد.

انتهای پیام/