تولید ٧٠ درصد مصالح عمومی مصرفی ساخت و سازها در آذربایجان شرقی
تولید ٧٠ درصد مصالح عمومی مصرفی ساخت و سازها در آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق ، ایرج شهین باهر در همایش بتن ریزی در هوای سرد افزود: مصالح تولیدی در استان دارای استاندارد و تاییدیه از مرکز تحقیقات مسکن بوده و انصاف نیست از هزاران کیلومتر دورتر مصالح خریداری کرده و باعث رکود تولید استان و بی کاری جوانان شهر و استان شد. وی با اشاره به […]

به گزارش اویاقلیق ، ایرج شهین باهر در همایش بتن ریزی در هوای سرد افزود: مصالح تولیدی در استان دارای استاندارد و تاییدیه از مرکز تحقیقات مسکن بوده و انصاف نیست از هزاران کیلومتر دورتر مصالح خریداری کرده و باعث رکود تولید استان و بی کاری جوانان شهر و استان شد.
وی با اشاره به سردسیر بودن منطقه آذربایجان و کوتاهی فصل کاری در استان، بر ضرورت تدبیر، تدوین و آموزش انجام تمهیدات لازم برای بتن ریزی در هوای سرد برابر آئین نامه بتن ایران و مبحث نهم برای مهندسان تاکید کرد.
شهین باهر، از مهندسان آذربایجان شرقی خواست در راستای حمایت از تولید و اشتغال داخل استانی، از مصالح تولیدی در استان استفاده کنند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی تبریز از سازمان نظام مهندسی استان نیز خواست روش های فنی و علمی این موضوع را در ساخت و سازها ترویج داده و از تعطیلی کارگاه های ساختمانی در فصل سرما جلوگیری کند.
شهین باهر، کوتاه بودن فصل کاری را از عوامل جذب نشدن به موقع اعتبارهای دولتی، طولانی شدن مدت اجرا و افزایش هزینه های ساخت طرح های دولتی و عمومی و خصوصی دانست و ادامه داد: با بهره گیری از روش های علمی و استانداردهای جهانی، می توان طرح های عمرانی را حتی در فصول سرد سال اجرا کرد.
همایش بتن ریزی در هوای سرد از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کارخانه سیمان صوفیان به صورت مشترک روز یکشنبه در تالار اندیشه برگزار شد.

انتهای پیام/