وقف با هیچ کار خیری قابل قیاس نیست
وقف با هیچ کار خیری قابل قیاس نیست

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان با اشاره به جایگاه والای موقوفات در جامعه، بیان کرد: وقف با هیچ کار خیری قابل قیاس نیست، چرا که وقف ماندگار بوده و عواید آن نیز به صورت مستمر در راستای اهداف خیرخواهانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین موقوفات بدون هیچ منتی کمک به نیازمندان را ضمانت می‌کنند. […]

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان با اشاره به جایگاه والای موقوفات در جامعه، بیان کرد: وقف با هیچ کار خیری قابل قیاس نیست، چرا که وقف ماندگار بوده و عواید آن نیز به صورت مستمر در راستای اهداف خیرخواهانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین موقوفات بدون هیچ منتی کمک به نیازمندان را ضمانت می‌کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، روبیک جانانی در این خصوص اظهار کرد: شورای خلیفه‌گری ارامنه دارای املاک و مستغلاتی است که توسط ارامنه وقف شده‌اند؛ بسیاری از این املاک به بیش از صد سال پیش بازمی‌گردند.
وی تاکید کرد: این املاک و مستغلات در راستای اهداف خیرانه و خیرخواهانه وقف شده و با توجه به اینکه اهداف و مسائل پیش روی ما در حوزه‌ی این موقوفات با سازمان اوقاف و امورخیریه مشترک است از این رو تصمیم به همکاری با این سازمان گرفتیم.
وی با اشاره به همکاری شورای خلیفه‌گری ارامنه با سازمان اوقاف و امور خیریه، تاکید کرد: در اویل دهه ۷۰ همکاری‌های خود را با سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای سیستماتیک کردن اقدامات موقوفه‌ای خود شروع کردیم.
جانانی با اشاره به سیستماتیک بودن فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: سازمان اوقاف در حل بسیاری مسائل مربوط به موقوفات کمک حال ما بوده و در مواقعی که با قوانین دست و پا گیر مواجه می‌شویم راه را برای ما بسیار هموار می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه، سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با موقوفات شورای خلیفه گری ارامنه، همکاری فراوان داشته و به نوعی دارای نقش نظارتی است، گفت: همکاری شورای خلیفه‌گری ارامنه با سازمان اوقاف و امور خیریه باعث سیستماتیک‌تر و منظم‌تر شدن فعالیت‌ها شده و با آبادانی زمین‌ها به تبع نتایج و انتفاع موقوفات نیز بهتر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه احکام و مقررات وقف در فرقه ارامنه ۹۰درصد همانند دین اسلام است، خاطرنشان کرد: در برخی از مواقعی که در خصوص موقوفات خود به مشکل برمی‌خوریم، از سازمان اوقاف کمک می‌گیریم که تاکنون نیز در این راستا بسیار نتیجه گرفته‌ایم.
رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان با تاکید بر دیدگاه و برخورد یکسان سازمان اوقاف با کلیساهای موقوفه همانند مساجد موقوفه، خاطرنشان کرد: ما بیش از ۹۰ درصد مسائل و موضوعات خود را با اداره اوقاف در میان گذاشته و در این میان نیز بسیار قدردان سازمان اوقاف در جهت همکاری‌ها و همیاری‌های این سازمان در حوزه‌ی موقوفات ارامنه هستیم.
وی یادآور شد: موقوفات در راستای کمک به اقشار نیازمند جامعه مورد استفاده قرار گرفته و می‌توانند بسیاری از مشکلات این افراد را رفع کنند؛ چرا که وقف با اهداف مشخصی بوده و موارد استفاده از آن نیز مشخص است.
جانانی خاطرنشان کرد: بنده از طرف شورای خلیفه‌گری ارامنه از سازمان اوقاف و امور خیریه قدردانی می‌کنم، چرا که این سازمان در خصوص موقوفات بسیار کمک حال ما بوده و از جنبه‌های تخصصی، مباحث کارشناسانه و حتی نیروی انسانی بدون هیچ چشم داشتی ما را همراهی می‌کند.
وی با اشاره به تمایل شورای خلیفه‌گری ارامنه با سازمان اوقاف، تاکید کرد: سازمان اوقاف در بسیاری از موارد راه را برای ما هموار کرده و همچنین نگاهی و برخوردی که در مورد یک مسجد دارد به همان شکل نیز با کلیساها رفتار می‌کند.