دست کم ۳۵ کشته و ۴۶ زخمی در حمله مسلحانه به کلوپ شبانه در استانبول+تصاویر
دست کم ۳۵ کشته و ۴۶ زخمی در حمله مسلحانه به کلوپ شبانه در استانبول+تصاویر

به گزارش اویاقلیق : در پی حمله مسلحانه به مردمی که در یک کلوپ شبانه در استانبول سال نو میلادی را جشن گرفته بودند، دست کم ۳۵ تن کشته و ۴۶ تن دیگر زخمی شدند که حال حداقل ده تن از زخمی ها نیز وخیم گزارش شده است. در این کلوپ شبانه که جزو مناطق […]

به گزارش اویاقلیق : در پی حمله مسلحانه به مردمی که در یک کلوپ شبانه در استانبول سال نو میلادی را جشن گرفته بودند، دست کم ۳۵ تن کشته و ۴۶ تن دیگر زخمی شدند که حال حداقل ده تن از زخمی ها نیز وخیم گزارش شده است. در این کلوپ شبانه که جزو مناطق معروف استانبول محسوب می شود و قبلاً برخی ستاره های هالیوودی نظیر کوین کاستنر، اوما تورمن، سلما هایک و استینگ به آن رفته اند، امشب بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن حضور داشته اند.
افراد مسلح به کلاشینکف در ساعت یک و سی دقیقه بامداد یکشنبه به وقت محلی، ابتدا یک پلیس را در ورودی کلوب «رینا» از پای درآوردند و سپس وارد کلوب شدند و حاضران در این کلوپ شبانه را به رگبار بستند. شاهدان عینی گفته اند تروریست ها خیلی خونسرد اقدام به تیراندازی کرده اند و دستپاچگی در رفتارشان مشاهده
واسیپ شاهین فرماندار استانبول درباره نحوه وقوع این حمله مسلحانه گفت: فرد مهاجم در حالی که وارد این باشگاه شبانه در محله اورتاکوی در استانبول می شد، یک افسر پلیس و یک غیرنظامی را به ضرب گلوله کشت و پس از آن در داخل ساختمان اقدام به تیراندازی کرد. ­

در شرایطی که فرماندار استانبول از یک عامل سخن به میان آورده، برخی شاهدان تاکید کرده اند که عاملانی اقدام به حمله به باشگاه شبانه کردند که لباس بابانوئل پوشیده بودند و بر اساس شواهد حداقل سه مرد مسلح در این حمله تروریستی نقش داشته اند. بر اساس اعلام قبلی امشب هفده هزار پلیس در استانبول در حال آماده باش بوده اند اما تروریست ها به سادگی توانسته اند چنین حمله تروریستی را در چنین نقطه مشهور و پرجمعیتی رقم بزنند.
پیش از آنکه نیروهای پلیس وارد این کلوپ شبانه شوند، مهاجمان از داخل باشگاه شبانه در استانبول به طرف نیروهای پلیس در خارج از این ساختمان به صورت بی هدف تیراندازی کردند. از سرنوشت مهاجمان اطلاعات دقیقی در دست نیست اما برخی منابع اعلام کرده اند پلیس ترکیه یکی از مهاجمان را هنگام فرار از صحنه، هدف قرار داده و کشته است. پلیس ترکیه از بیم تکرار حملات مشابه دستور داد تا به سرعت همه باشگاه‌های شبانه در استانبول تعطیل شوند.

در طول سال ۲۰۱۶ دست کم پانزده حمله تروریستی با تلفات بالا در ترکیه ثبت شد و اکنون سال ۲۰۱۷ نیز با یک حمله با تلفات بالا آغاز شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته اما راشا تودی گزارش داد که مهاجمان استانبول، به زبان عربی صحبت می‌کردند.
وزارت امورخارجه آمریکا ضمن هشدار به شهروندان خود در ترکیه از آنان خواسته است به منطقه هدف قرار گرفته شده در استانبول نزدیک نشوند.
هنوز مشخص نیست در میان قربانیان این حادثه تروریستی، هیچ کدام از شهروندان ایرانی حضور داشته باشند و تاکنون اطلاعات دقیقی درباره هویت و ملیت قربانیان این حادثه منتشر نشده است.