به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، امیدواریم تا پایان امسال میلادی برای توقف درگیری ها در سوریه به توافق برسیم.  مولود چاووش اوغلو ادعا کرد: همه گروه های مسلح خارجی در سوریه از جمله نیروهای حزب […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، امیدواریم تا پایان امسال میلادی برای توقف درگیری ها در سوریه به توافق برسیم. 

مولود چاووش اوغلو ادعا کرد: همه گروه های مسلح خارجی در سوریه از جمله نیروهای حزب الله لبنان باید این کشور را ترک کنند.

وی گفت: آمریکا به علت فشارهای یگان های مدافع خلق از عملیات تحت حمایت ترکیه در سوریه پشتیبانی هوایی نمی کند. آمریکا آشکارا سلاح در اختیار یگان های مدافع خلق در سوریه قرار می دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، برای اجرای توافق متوقف شدن درگیری ها در سوریه، روسیه التزام نظام سیاسی سوریه و ترکیه پایبندی گروههای مسلح را به این  توافق تضمین می کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا پایان سال توافق آتش بس فراگیر را در سوریه اعلام کنیم، افزود: این توافق شامل گروههای تروریستی چون داعش و جبهه النصره نمی شود.وی افزود، خبرهای منتشر شده مبنی بر موافقت ترکیه با بقای بشار اسد در قدرت و همچنین تضمین امنیت او، نادرست است و تکذیب می شود.اوغلو گفت: در حال حاضر هیچ عملیات مشترکی با روسیه علیه گروه تروریستی داعش در شهر الباب سوریه اجرا نمی شود.